Ministerul Transporturilor susține că „inconsecvența administrației publice locale îi costă pe bucureșteni”, după ce sprijinul solicitat Primăriei Capitalei pentru finalizarea lucrărilor la un pasaj nu ar fi fost acordat.

Ministerul acuză că Societatea de Transport București (STB), administrată de Primăria Municipiului București, a refuzat să întrerupă circulația tramvaiului 41 pentru zece zile, la solicitarea asocierii Astaldi - FCC, care realizează magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Această întrerupere este necesară, susține ministerul, pentru a începe lucrul la pasajul pietonal subteran din zonă, transmite HotNews.

„Dată fiind importanța finalizării magistralei de metrou M5, antreprenorii Asocierii au solicitat, în nenumărate rânduri, sprijin Primăriei Municipiului București, în speță Societății de Transport București (STB) pentru finalizarea lucrărilor Pasajului pietonal de la stația Parc Drumul Taberei. În acest sens Asocierea Astaldi - FCC a cerut întreruperea circulației Liniei 41, pentru 10 zile, la intersecția strada Brașov cu b-dul Drumul Taberei. Deși, în primă fază Primăria București, prin STB, a comunicat antreprenorilor ca și soluție trimestru IV al acestui an, ulterior au revenit asupra termenului pentru ca în final să comunice ca termen tot trimestrul IV. Inconsecvența administrației publice locale îi costă pe bucureșteni”, transmite Ministerul Transporturilor.

Ședințele de lucru organizate la Primăria București la care au participat toți actorii importanți ai acestei lucrări (Astaldi - FCC, Metrorex, Societatea de Transport București, Direcția Transporturi din PMB, consultantul și subantreprenorii executanți) s-au lovit de lipsa de înțelegere și de reaua-voință a reprezentanților Primăriei Generale, acuză ministerul.

Într-un răspuns, STB a refuzat întreruperea circulației tramvaiului 41 solicitată pentru intervalul 24 august - 4 septembrie invocând lipsa de autobuze (circa 40) care să asigure o linie alternativă de navetă.

Transporturile țin însă că precizeze că lucrările aferente finalizării Magistralei de Metrou M5 vor continua conform graficelor asumate, atât de antreprenori, cât și de către beneficiar.

„Acest obiectiv, deja foarte mult întârziat, reprezintă o prioritate pentru ministerul pe care îl conduc și de aceea am și făcut apel public la dialog. O anunț, și pe această cale, pe doamna Firea că lucrările pentru finalizarea acestei magistrale merg înainte, cu sau fără sprijinul dânsei, și că darea în trafic a metroului, cu călători, se va face conform ultimelor termene asumate de către cei implicați. Interesul cetățenilor Bucureștiului este pentru mine mult mai important decât campania electorală în care se află unii sau alții", a declarat ministrul Lucian Bode.