Iohannis declasifică informații despre Georgescu: Cine i-a finanțat campania

Informații prezentate de Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe și Ministerul Afacerilor Interne în cadrul CSAT din 28 noiembrie au fost declasificate miercuri.
Călin Georgescu a declarat la AEP zero (0) lei buget de campanie electorală.
Însă, potrivit SRI, datele deținute arată implicarea contului de Tiktok „bogpr”, utilizat de cetățeanul român Bogdan Peșchir, în finanțarea promovării lui Călin Georgescu la nivelul platformei de socializare. Acesta, utilizând contul bogpr a realizat donații pe TikTok de peste un milion de euro. După ce a devenit subiect de dezbatere publică, implicarea bogpr în finanțarea promovării lui Călin Georgescu la nivelul platformei a fost confirmată inclusiv de reprezentanții TikTok în dialogul cu autoritățile române în data de 28 noiembrie.
Aceștia au confirmat identitatea utilizatorului „bogpr” și au menționat că acesta a efectuat plăți în valoare de 381.000 de dolari, în perioada 24.10-24.11.2024, către utilizatori ai unor conturi de TikTok implicați în promovarea lui Călin Georgescu, inclusiv după data încheierii campaniei electorale.
Acestea reprezintă încălcări ale politicilor TikTok și ale legislației electorate române.
Bogdan Peșchir afișeazã un nivel de trai care nu corespunde activităților derulate prin intermediul companiei deținute, respectiv DIGITAL ON-RAMP SOLUTIONS SRL Brașov, înființată în anul 2021.
Anterior înființării societății, acesta a lucrat, ca programator in cadrul unor entități (GLÖBAYA FINTECH SRL și BlTXdTM TECHNOLOGY SRL, ambele din Brașov) care sunt asociate cu domeniul criptomonedelor șl sunt deținute, printre alții, de Gabriel Prodănescu (persoană care este și cetățean al Africii de Sud, unde a emigrat in 1995).
De asemenea, finanțarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp (dedicată monetizării activităților de promovare în mediul online), la nivelul căreia a fost publicată oportunitatea de reclamă, alături de descrieri bine definite. Una dintre metodele de atragere la colaborare a influencerilor români pentru promovarea candidaturii lui Călin Georgescu a fost contactarea pe e-mail a acestora de firma FA Agency, de origine sud-africană, care oferea suma de 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de aceștia.
Despre contribuția lui Peșchir la campania lui Georgescu a scris și Gândul.
Documentul SRI poate fi consultat aici.
Comentarii