Potrivit unui studiu al Centrului de formare APSAP, 9 din 10 angajați la stat se supraevaluează la muncă și consideră în mod greșit că dețin competențe digitale avansate, doar pentru ca știu să navigheze pe internet.

„Navigarea pe Internet sau utilizarea aplicațiilor de birou reprezintă competențe de bază care, într-o lume modernă și digitalizată, trebuie continuu dezvoltate”, a declarat fondatorul și președintele Centrului de formare APSAP, Bogdan-Costin Fârșirotu.

Competențele digitale se referă la capacitatea de a utiliza tehnologiile informatice și de comunicații într-un mod eficient, precum abilitatea de a scrie cod HTML, de a lucra cu diferite limbaje de programare sau interpretarea unor date.

Conform datelor furnizate de studiu, 1.477 de persoane consideră că dețin un nivel de competențe digitale de tip „avansat”, iar 1.285 dintre ei consideră că acestea reprezintă activități de căutare eficientă pe Internet. 

Supraestimarea competențelor și cunoștințelor digitale duce la subestimarea necesității dezvoltării și îmbunătățirii acestora.

Conform unui raport al Eurostat nivelul competențelor digitale de bază a crescut treptat în ultimii ani în majoritatea statelor membre UE, dar nu și în cazul României. 

Deși Codul Administrativ îi obligă pe angajatori să asigure costul participării la programele de perfecționare, peste 50% dintre angajați au suportat singuri prețul acestora.

90% dintre angajații de la stat susțin că, un venit lunar motivant este de minim 1.000 euro, peste un sfert dintre ei consideră că ar trebui să câștige lunar 1.000-1.500 euro, iar aproape 40% spun că venitul lunar ar trebui să fie 1.500-2.000 euro.

Din punct de vedere al competențelor digitale deținute, România se află pe penultimul loc, înaintea Bulgariei, în Uniunea Europeană.