Premierul Marcel Ciolacu și primarul Capitalei, Nicușor Dan, s-au întâlnit joi dimineață la sediul primăriei pentru a discuta despre problema traficului, a urbanismului haotic, dezvoltarea cu fonduri UE și subvenționarea transportului în comun.

"Am avut o discuție pe trafic. În primul rând ilegalitatea în urbanism și construcții și ineficacitatea de ani de zile a unor instituții care sunt în subordinea prim-ministrului - Inspectoratul de Stat în Construcții și Prefectura. Domnul prim-ministru o să vă spună că o se se consulte cu ministrul de Interne și că va da un răspuns la solicitare. Solicitartea concretă este pentru un PUZ Sector 2 și cele 38 de autorizații și ca ISC să le consulte și prefectul să le atace în instanță", a spus Nicușor Dan la finalul întrevederii.

O altă temă de discuție a fost finanțarea transportului public din București, care este "soluția durabilă pe rezolvarea traficului", a spus Nicușor Dan.

La rândul său, Ciolacu a spus că el crede că a construit cu primarul ceva "ce duce la o normalitate, indiferent de persoanele care vremelnic conducem Guvernul ori Primăria Generală". El a mai promis și o "conectare instituțională".

Ciolacu susține că problemele ridicate de edil vor fi discutate și cu ministra Justiției, Alina Gorghiu, după ce a discutat deja cu secretarul general al Guvernului și miniștrii de la Interne și Dezvoltare.

"Cred că, până la urmă, instanța va decide, dar vom vedea cum vom proceda cel mai bine", a spus Ciolacu. Premierul a adăugat că a discutat cu ministrul Proiectelor Europene pentru dezvoltarea Capitalei prin proiecte pe Mobilitate Urbană și pe tot ce înseamnă dezvoltare verde.

Premierul a promis și măsuri în ceea ce privește strânsul gunoiului, care să încurce cât mai puțin traficul din oraș.

+++

Pe 9 septembrie, Marcel Ciolacu a anunțat, la debutul ședinței de Guvern, că va convoca o întâlnire la Guvern cu primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, cu primarii de sectoare și miniștrii implicați pe tema traficului.

"Începerea școlii aduce, însă, și probleme legate de trafic în marile orașe, în mod special, în Capitală. Aici avem, simultan, lucrări majore de extindere a metroului și de reabilitare a linilor de tramvai și a sistemului de încălzire. Sunt multe zone din oraș unde, din cauza lucrărilor, traficul este blocat. Trebuie mai multă implicare din partea autorităților locale, dar și centrale, astfel ca bucureștenii să se poate deplasa decent prin București în aceste luni dificile. Voi convoca, în următoarele zile, o întâlnire la Guvern cu primarul general Nicușor Dan, cu primarii de sectoare și miniștrii implicați: Transporturi, Energie, Educație, Dezvoltare și, nu în ultimul rând, Interne. Oamenii cred că s-au săturat de polemici politice sterile, vor, cu adevărat, soluții. Și, după această întâlnire, vom veni rapid cu soluții", a spus, atunci, Marcel Ciolacu.

+++

Marți, edilul Capitale l-a invitat pe premier pe șantierul din strada Intrarea Gherghiței nr.8, din Sectorul 2 să-i arate la fața locului "un exemplu de urbanism nociv din cauza căruia am ajuns să avem un trafic atât de aglomerat", însă Ciolacu nu s-a dus.

"Pe Intrarea Gherghiței se construiește un complex imobiliar care va avea, dacă instanța nu va opri construcția, peste 2.000 de apartamente, care înseamnă 5.000 de oameni, adică mai mult decât locuitorii orașului Predeal. Și toți acești oameni vor ieși pe două străduțe de 6 metri lățime. Traficul din București este generat de sute de astfel de investiții. Și exemple de genul acesta sunt multe, cum ar fi zona Pipera, care și-a epuizat potențialul de energie electrică. Pentru ca investițiile aceluiași dezvoltator din zona Pipera să poată să fie făcute este nevoie ca operatorul de energie să aducă energia electrică de la 7 kilometri, pe Calea Dorobanți. Și de acolo, din Pipera, încă 3 kilometri până aici. Deci ca aceste locuințe să poată fi folosite e nevoie să spargem șoseaua pe 10 kilometri în București, ceea ce afectează traficul semnificativ", a scris edilul pe contul său de Facebook.

Mai mult, Nicușor Dan susținea că această dezvoltare de 2.100 de apartamente are o autorizație de construire emisă de primarul Sectorului 2 în anul 2023, care se bazează pe PUZ Sector 2. PUZ-ul Sectorului 2, în momentul în care a fost emisă autorizația de construire, era suspendat, iar emiterea unui act individual în baza unui act normativ care este suspendat nu produce efecte juridice, deci nelegalitatea autorizației decurge din nelegalitatea PUZ-ului Sectorului 2.

"Din respect pentru bucureșteni, am participat la ședința de la Guvern, dar problema adevărată rămâne ilegalitatea în care se dezvoltă urbanistic orașul", a conchis primarul Capitalei în postare.

+++

Tonul lui Marcel Ciolacu s-a schimbat radical în seara alegerilor locale din 9 iunie, atunci când Nicușor Dan a câștigat un nou mandat de primar cu peste 48% dintre voturi, în timp ce Gabriela Firea a obținut doar 22,34%. Dacă de-a lungul anilor Nicușor Dan a fost criticat dur de social-democrați și acuzat că, de exemplu, nu dă apă caldă oamenilor, acum Ciolacu, aflat în campanie de imagine, încearcă să "încălzească" relația cu edilul.