După ce și-a dat demisia, ministrul delegat pentru afaceri europene a revenit cu precizări privind pregătirea Președinției române a Consiliului UE, spunând că procesul este în grafic, cu circa 50 de zile înainte de 1 ianuarie 2019.

„Interesant este că acum două zile activitatea noastră era considerată ca fiind foarte bună, cu rezultate. Rămâne de analizat dacă atacarea cu agresivitate în presă la doar câteva minute după ce un zvon a apărut miraculos pe surse, a unui coleg de Guvern și de partid este normală și o reală dovadă de colegialitate și susținere”, a scris Victor Negrescu, într-un mesaj postat pe Facebook.

Ministrul de finanțe Eugen Teodorovici a comentat sâmbătă vestea demisiei lui Negrescu, spunând că fostul ministru pentru afaceri europene a demonstrat că nu știe să lucreze în echipă.

„Ieri (vineri - n.r.), la finalul ședinței de Guvern, a fost o discuție legată de ultimele etape, măsuri de parcurs pentru ca noi să fim cu totul gata pentru președinția de anul viitor. O discuție deschisă, normal, cum trebuie să fie într-o echipă (...) Din păcate, văd că domnul Negrescu a luat-o personal și dă dovadă că nu înțelege ce înseamnă o echipă, lucrul în echipă, mai ales când vorbim de președinția de anul viitor. Au mai fost discuții și e normal să se discute. A fost discuția asta și apoi am văzut și eu pe știri faptul că și-a dat demisia și chiar mă surprinde pentru că rolul era de a dovadă că e mediator și iată că atmosfera e că mă supăr, îmi iau jucăriile și plec”, a spus Teodorovici, la Antena 3.

În replică, Negrescu și-a făcut un scurt bilanț pe Facebook.

„În așteptarea discuțiilor din interiorul partidului menționez cele trei obiective pe care le-am propus la începutul mandatului de ministru delegat pentru afaceri europene:

> Consens politic și național în privința afacerilor europene și a mandatului Președinției României la Consiliul Uniunii Europene [obiectiv atins prin aprobarea în unanimitate în comisiile de resort din Parlamentul României a priorităților noastre dar și prin aprobarea la nivel de guvern, cu 25 de avize pozitive, a documentului de orientare strategică. Mai exact muncă de echipă și bună colaborare cu toată lumea.]

> democratizarea și transparentizarea accesului la informația europeană [obiectiv atins prin consultările cetățenești privind viitorul UE organizate în toată țara. Mai exact totul a fost transparent iar discuțiile cu oamenii au fost esențiale.]

> o nouă atitudine în domeniul afacerilor europene [obiectiv atins prin crearea Trioului România-Germania-Franța și preluarea Președinției Strategiei UE pentru Regiunea Dunării. Mai exact prestigiul țării a fost apărat acolo unde am putut contribui.]”

„De fapt cel mai important lucru este că tot procesul de pregătire a Președinției României la Consiliul UE este în grafic atât pe dimensiunea politică cât și logistică”, a adăugat Victor Negrescu.

Fostul ministru susține că a „pregătit totul cu o echipă de specialiști foarte bine pregătiți în așa fel încât să nu depindă lucrurile de un demnitar sau altul”, și că totul este  gata dacă nu se doresc schimbări majore față de planurile deja aprobate de Guvernul României sau de Consiliul interministerial privind Președinția Consiliului UE prezidat de Primul ministru.

„Am spus-o încă din momentul în care am părăsit funcția de europarlamentar pentru această responsabilitate: Nu am mize personale! Este o onoare pentru mine să reprezint România! Președinția la Consiliul Uniunii Europene este a României, a tuturor românilor, nu a unui ministru delegat”, a mai spus Victor Negrescu.

De la 1 ianuarie 2019, România preia președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene.