Premierul Orban a declarat vineri, după o vizită de lucru la Ministerul Transporturilor alături de primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, că va ajuta Primăria Capitalei în toate proiectele importante de infrastructură și care țin de Executiv.

"Începând cu data de 27 septembrie, chiar înainte de a depune jurământul, de a-și prelua mandatul noul primar general, există un dialog, o analiză continuă a tuturor proiectelor în care este necesară colaborarea între Primăria Generală a Capitalei și guvern. Reafirm hotărârea fermă de susținere a tuturor proiectelor Primăriei Generale ale Capitalei. Reafirm angajamentul nostru ca toate proiectele care țin de guvern, în care guvernul este implicat și care sunt necesare pentru rezolvarea problemelor capitalei României să fie derulate cu profesionalism, cu seriozitate și cu maximă viteză. De asemenea, reafirm angajamentul de a obține finanțări pentru toate aceste proiecte", a spus Ludovic Orban.

El a precizat că aceste proiecte ar fi trebuit făcute "poate de 8 ani, de 10 ani, de 12 ani, de 15 ani", dar, din păcate, "oameni preocupați mai mult de imaginea personală și de avantajele personale ale exercitării funcțiilor importante nu au făcut ceea ce ar fi trebuit să facă".

"În ce ne privește, noi vom face. Proiecte importante, cum sunt autostrada de centură, prind viață. Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele din autostrada de centură din sud, să încheiem toate contractele de proiectare și execuție pentru autostrada de centură pentru cele patru tronsoane din zona de nord. În ceea ce privește actuala centură a Capitalei, pe lângă lărgirea la patru benzi în zona de nord, între autostrada A1 și autostrada A2, care trebuie finalizate cât mai repede și pe care există contracte, am discutat împreună cu domnul primar general lărgirea la patru benzi și în zona de sud și, de asemenea, accelerarea tuturor proiectelor care țin de soluționarea conflictelor de trafic prin pasaje supraterane, subterane, astfel încât să crească fluiditatea pe zona de sud a actualei centuri a Capitalei", a mai declarat premierul.

Pentru domeniul feroviar, Orban a declarat că urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate extrem de important care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureștiului și să fie corelate și cu dezvoltarea metroului și cu planurile de mobilitate ale Primăriei Capitalei.

"Acest studiu de fezabilitate vizează centura feroviară și de asemenea o serie de alte tronsoane importante. București are foarte multe trasee de cale ferată, sigur, unele dintre ele pe care nici nu mai există cale ferată, dar ele sunt în proprietatea statului, sunt administrate de CFR SA și oricând pot să fie suportul unor investiții care să îmbunătățească traficul în București. Sigur, și în privința metroului, avem clar proiectele puse pe hârtie, le discutăm în continuare și avem finanțare pentru realizarea acestor proiecte extrem de importante pentru București", a încheiat prim-ministrul României.

La rândul său, Nicușor Dan a punctat că "nu se va mai întâmpla ca Primăria Capitalei să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor" și nici ca Ministerul Transporturilor, în reabilitarea Gării de Nord, să fie blocat un an de Primăria Capitalei pentru un certificat de urbanism.

"Lucrul acesta nu se va mai întâmpla. Nu este posibil ca conexiunea între metroul din Drumul Taberei și tramvai să fie blocată de PMB. (...) Fiecare dintre ei și-a făcut studiile proprii, fără să le conecteze. Nu e posibil, studiile de fezabilitate pe care Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei le fac pentru transportul public, pentru metrou, pentru metroul de suprafață, pentru extinderea infrastructurii rutiere trebuie să fie conectate", a explicat Nicușor Dan.