Vicepremierul Dan Barna și ministrul transporturilor Cătălin Drulă susțin că subiectul directorului CFR Ovidiu Vizante este închis, după ce acesta și-a cerut scuze.

Întrebat vineri dacă îl va demite pe directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, după ceea ce s-a întâmplat cu trenul IR 1991 Mangalia - Timișoara Nord (sosit la destinație cu 28 de ore întârziere) și reacția neelegantă, ministrul transporturilor Cătălin Drulă a replicat că ”principiile pe care funcționez și echipa mea funcționează cât timp sunt aici sunt pe bază de profesionalism și eficiență".

"Asta înseamnă că actul de management se judecă așezat, la rece, nu după o greșeală de moment, o declarație oricât de nefericită a fost. Domnul director de la CFR Călători și-a prezentat scuze public ieri și subiectul pentru mine e încheiat, dar există o evaluare a mandatului dumnealui. Dumnealui are un mandat conform legii de 4 plus 2 luni, așa sunt mandatele, cu o evaluare interimară la 4 luni și una finală la 6 luni. Acest termen de 4 luni se împlinește pe 19 august", a declarat el într-o conferință de presă.

Trenul 1991 Mangalia-Timișoara a plecat din Mangalia miercuri, la ora 19:40, și a ajuns la București joi, la 9:30, în loc de 23:59 (miercuri), după ce a stat 10 ore în câmp. De la București a plecat spre Timișoara, însă la stația Valea Albă, la 15 kilometri de Drobeta-Turnu Severin, s-a defectat locomotiva. Trenul a fost pus în mișcare cu o nouă locomotivă în jurul orei 19:05, dar care s-a stricat și ea. Trenul a ajuns la destinație după un drum de 28 de ore, notează Agerpres.

De asemenea, trenul IR 1921 a stat ore în șir la 30 de kilometri de București, în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul IR 1921 a ajuns la Arad la 22:45, la peste 27 de ore după plecarea din Mangalia. 

Întrebat de ce nu s-au trimis niște autocare pentru a aduce copiii și călătorii rămași în tren ore în șir la 30 de kilometri de Capitală, ministrul a catalogat ceea ce s-a întâmplat cu trenul IR 1991 ca fiind "o situație nefericită" și a menționat că a cerut un raport companiei CFR Călători ca să vadă cum s-ar putea îmbunătăți procedurile în astfel de situații.

Și vicepremierul Dan Barna consideră subiectul încheiat: 

”Din punctul nostru de vedere, subiectul e încheiat. A fost o formulare nefericită, într-adevăr, în prima fază a acestei situații. Directorul respectiv a fost în toată această perioadă, de la blocarea circulației datorită unei furtuni foarte puternice - nu a fost un eveniment frecvent - a fost acolo, la punctul de coordonare a traficului feroviar de la Ministerul Transporturilor, și a încercat să asigure deblocarea cât mai repede. Despre detaliile tehnice înțeleg că a răspuns colegul meu, ministrul Transporturilor, și nu am ce date suplimentare să dau".