Senatul României are, începând cu noua sesiune parlamentară, cont de TikTok, dar acesta nu s-a ”născut” oricum, ci printr-un Memorandum aprobat de Biroul permanent.

Șefa interimară a Senatului, liberala Alina Gorghiu, a anunțat miercuri: "Aceste rețele au fost folosite la un potențial redus, motiv pentru care am discutat cu membrii Biroului, se va comunica către fiecare senator și șef de Comisie pentru ca activitatea fiecăruia, proiectele legislative și dezbaterile să fie relevant prezentate pe aceste canale.”

Trenduri noi, obiceiuri vechi

Cum birocrația nu putea fi abandonată, Senatul și-a făcut TikTok consumând puțină hârtie.

"Pentru o mai bună informare a publicului larg, dar și pentru a aduce mai aproape cetățeanul de activitatea Senatului, odată cu debutul noii sesiuni parlamentare dorim să dezvoltăm componenta de comunicare și să intensificăm activitatea pe rețelele sociale online ale instituției - Facebook, Instagram, Twitter, TikTok. În acest sens, lansăm propunerea de a aproba, sprijini și de a contribui la acest efort prin promovarea activităților pe care le desfășoară membrii Senatului României, cum ar fi: activități ale grupurilor parlamentare, comisiilor parlamentare și senatorilor; întâlniri cu actori relevanți din mediul politic, diplomatic, instituțional, societatea civilă etc; grupuri de lucru; propuneri legislative importante; diverse acțiuni organizate de grupurile parlamentare și comisiile parlamentare din Senat", conform Memorandumului votat de membrii Biroului permanent.

Mai mult, conducerea Senatului spune că "propunerile, precum și elementele grafice aferente vor fi trimise la adresa de email socialmedia@senat.ro și în funcție de relevanța și importanța temei, acestea vor fi selectate pentru a fi publicate pe rețeaua socială online corespunzătoare”.

Același document specifică și că, pentru a avea "un limbaj specific rețelelor sociale online", forma finală urmează fi aprobată de comun acord cu autorul propunerii.

TikTok, foarte populară printre tineri, este o platformă care se bazează pe un conținut interactiv, distractiv și folosește un limbaj modern. Rămâne de văzut cum va reuși Senatul să atragă urmăritorii pe care și-a propus să-i informeze în acest fel.

La ora transmiterii acestei știri, pe contul senatulro sunt postate două clipuri video: unul cu deschiderea ședinței plenului de miercuri de către corul „Orfeu” al Centrului de Cultură și Arte „George Topîrceanu” din Curtea de Argeș, dirijat de pr. prof. Gheorghe Neacșu, care a intonat imnul României, iar al doilea clip este un colaj din timpul unui interviu dat presei de Alina Gorghiu. 

Clipurile au aproape 300 de aprecieri, iar contul este urmărit de aproximativ 700 de persoane.

De menționat că hashtagurile (cuvinte sau fraze precedate de semnul #), populare pe platformă și utilizate pentru o indexare mai bună a conținului, lipsesc din cele două clipuri ale Senatului.

TikTok în România

Conform datelor ByteDance, TikTok avea 6,37 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2022. De asemenea, 50,8% din audiența TikTok în România era de sex feminin, iar 49,2% era de sex masculin.