PNL a comunicat, la întrebările Snoop, că din luna mai și până azi a cheltuit „din subvenții acordate de la bugetul de stat” 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă.

Cartea, un proiect personal, este promovat din bani publici.

În perioada 10 mai – 9 iunie 2024 a fost prima oară din 2015, de când legea română a interzis publicitatea electorală outdoor, când un partid și-a păstrat panotajul în timpul campaniei. În locul lui Nicolae Ciucă, pe panouri a apărut cartea lui Nicolae Ciucă, cu figura acestuia pe copertă.

400 de panouri de outdoor cu imaginea lui Nicolae Ciucă sunt prezente în orașele, pe autostrăzile și pe drumurile naționale din România. Imaginea lui Ciucă se reflectă în 762 de afișaje, a comunicat oficial PNL, la cererea site-ului de investigații Snoop.

Partidul subliniază că există panouri cu mai multe „fețe” ale lui Ciucă, de aceea numărul de afișaje e mai mare decât numărul celor 400 de panouri. Fotografia lui Nicolae Ciucă este cea de pe coperta cărții „Un ostaș în slujba țării”. Snoop.ro vă prezintă detaliile acestei finanțări. 

Pentru perioada 15 mai – 15 iunie, care s-a suprapus în bună măsură peste campania electorală, prețul a fost de 510.000 de euro chiria, TVA și taxe locale, a comunicat PNL. În plus 450.000 de euro este costul care a fost înregistrat o singură dată, la începutul campaniei, pentru producerea panourilor cu cartea și pentru montarea lor.

Totalul de până acum al publicității outdoor pentru carte a fost de 2 milioane de euro, pe cele trei luni scurse. Până la finalul anului, afișarea volumului lui Nicolae Ciucă va costa, în total, peste 4 milioane de euro. 

„Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a explicat Rareș Bogdan, prim-vicepreședinte PNL. El a spus că „panourile le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva”, referindu-se la cartea șefului său de partid.

PNL a oferit sumele cheltuite pentru marketingul cărții lui Ciucă, la cererea site-ului de investigații Snoop.

Rareș Bogdan nu vede niciun conflict de interese în a finanța din bani publici o carte privată și spune că „Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la Cățeluș cu părul creț și Capra cu trei iezi, unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte”.

Povestea banilor din spatele promovării începe în ianuarie 2024, lună în care PNL a decis să demareze un intens marketing outdoor. În centrul ei trebuia să fie chipul lui Nicolae Ciucă.

Chiar dacă aspirațiile prezidențiale ale liderului PNL se negociau încă în Coaliția cu PSD, decizia promovării fusese deja luată.

„În luna ianuarie-februarie s-a luat decizia. Am închiriat cele mai bune zone de panotaj din toată țara, până în luna decembrie. A fost o strategie gândită pentru prezidențiale, dar care a ajutat și la locale și europarlamentare”, a dezvăluit un lider PNL pentru Snoop.ro.

Mai multe detalii puteți citi AICI.