USR a contractat 683 de fețe panouri publicitare pentru Elena Lasconi, potrivit răspunsului oficial al partidului către Snoop.ro Suma totală plătită pentru producția panourilor, montarea lor și chirie este de 1,5 milioane de euro, a explicat Uniunea.

„Un panou publicitar include de cele mai multe ori două fețe, dar sunt și spații publicitare cu o singură față”, precizează USR în răspunsul pentru Snoop

Campania de promovare a început pe 24 iulie și are ca termen final 8 noiembrie, când se intră în campania electorală și panotajul este interzis. Cea mai mare parte din suma de 1,5 milioane de euro este pentru închiriere: 1,3 milioane de euro. Producția a costat 104.995 de euro, iar 65.947 de euro au fost utilizați pentru decorarea panourilor. Banii provin din subvenția partidului. Sunt bani publici, de la buget.

Citește și: Panourile „Ostașului Ciucă” au costat până acum 2 milioane de euro din bani publici

„Dorim să creștem notorietatea candidatului prezidențial al USR…Vor trebuie să afle cât mai mulți români că doamna Lasconi este candidatul USR, după ce află și cine este, pentru că nu știu cine este, ce experiență profesională are, românii vor vedea și ce propune pentru România. Pe asta se va baza campania, cine suntem și cine este doamna Lasconi. Mi-aș dori o guvernare de dreapta”, a spus Lucian Viziteu, coordonatorul campaniilor USR, pentru Snoop.

Consultant american cu o experiență de peste 30 de ani, Bob Wickers o va asista în campania prezidențială pe Elena Lasconi, potrivit unui vot recent al conducerii USR, care a aprobat datele financiare ale înțelegerii.Strategul de peste Ocean a mai făcut campanii în România în anii ‘90. Wickers a lucrat în ultimele decenii pentru Ion Iliescu, Boris Elțîn, Mitt Romney, dar și alți politicieni republicani din SUA.Elena Lasconi e cea care a insistat pentru Bob Wickers, au dezvăluit surse din partid. „A fost un vot dat pe WhatsApp pentru ca Bob Wickers să fie consultantul USR. Elena Lasconi a adunat o majoritate pentru această propunere. A fost singurul nume pentru care s-a cerut vot”, au dezvăluit surse din conducerea Uniunii pentru site-ul de investigații Snoop.ro.

Potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro, votul pentru Bob Wickers a fost dat pe 9 august. „Elena (n.r. – Lasconi) a reușit să obțină 13 voturi, cei din vechea echipă au dorit să nu obțină majoritatea.

Conform Statutului, orice decizie se ia cu cel puțin 13 voturi, ceilalți nu au votat deloc, nici măcar abținere. Prima discuție importantă despre consultanți a fost pe 7 august, fără un nume concret. Pe 9 august a apărut numele lui Bob Wickers și votul”, a declarat un lider din conducerea USR sub protecția anonimatului.

Strategul Bob Wickers a lucrat în anii ‘90 în campania prezidențială a lui Boris Elțîn din Rusia. La finalul anilor 2000, l-a consiliat pe fostul pastor baptist, Mike Huckabee, fost guvernator de Arizona, care a candidat în interiorul Partidului Republican pentru nominalizarea la funcția de președinte al SUA. Cei doi au colaborat și în 2016.

Firma lui Wickers a fost implicată și în campania prezidențială a republicanului Mitt Romney, 2012, contracandidatul lui Barack Obama.

În descrierea publică a sa, Bob Wickers precizează că a mai oferit consultanță pentru alegerile parlamentare din România, Ungaria și Bulgaria.În anii ‘90, echipa care a lucrat pentru Boris Elțîn a fost adusă în România de Viorel Hrebenciuc. Echipa americană de la acea dată era condusă de Dick Morris, iar Iliescu a pierdut alegerile prezidențiale în fața lui Emil Constantinescu.

Ziarele din anii ‘90, precum Ziua și Evenimentul Zilei, îl menționează pe Bob Wickers pe lista consultanților americani din campania lui Ion Iliescu.

Oferta de contract oferită de USR lui Bob Wickers, consultată de site-ul de investigații Snoop.ro, are mai multe clauze de performanță și a fost aprobată de conducerea USR.

În precampanie, contractul este de 25.000 de euro în fiecare lună și un bonus de început de 25.000 de euro. Suma pentru această perioadă de precampanie (n.r. – până la mijlocul lunii octombrie) va fi de 125.000 de euro, potrivit informațiilor Snoop.ro.

Intrarea Elenei Lasconi în turul al doilea al alegerilor prezidențiale va aduce firmei lui Bob Wickers un bonus de 100.000 de euro. Consultanța din perioada campaniei electorale, în același scenariu cu USR în turul al doilea al prezidențialelor, ar costa partidul alți 100.000 de euro.

În cazul în care Lasconi intră în turul al doilea, contractul ajunge astfel la 325.000 de euro, dacă adunăm precampania, campania și prima de succes.

Colaborarea lui Bob Wickers cu Elena Lasconi are stipulată și variantă în care președinta USR ajunge la Palatul Cotroceni.

În acest scenariu, Bob Wickers primește 200.000 de euro de la partid, plus un contract pe un an de zile cu o valoare lunară de 15.000 de euro.

Dacă Elena Lasconi nu ajunge însă în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, onorariul pentru perioada campaniei se va reduce la 50.000 de euro, în loc de 100.000 de euro, varianta de succes.