PROIECTReprezentativitatea organizațiilor partenerilor sociali europeni: industria grafică,studiu Eurofound
Noul studiu publicat de Eurofound (Fundația Europeană pentru Îmbunătățirea Condițiilor de Viață și Muncă)oferă informații concepute să ajute dialogul social în cadrul industriei grafice.
Studiul este structurat în trei părți: un rezumat al situației economie și a ocupării forței de muncă în acest sector;o analiză a organizațiilor partenerilor sociali relevanți din toate statele membre ale UE, inclusiv aderarea lor, rolul în cadrul negocierilor colective, dialogului social și politicilor publice, precum și afilieri naționale și europene; și o imagine de ansamblu a organizațiilor europene relevante, în special structura membrilor și capacitatea lor de a negocia.
Scopul seriei Eurofound, Studii de reprezentativitate este de a identifica organizațiile naționale și supranaționale relevante partenerilor sociali în domeniul relațiilor industriale din anumite sectoare. Necesitatea acestor studii vine de la obiectivul Comisiei Europene de a recunoaște reprezentative organizațiile partenerilor sociali care trebuie să fie consultate în conformitate cu dispozițiile Tratatului privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE).
Raportul
se găsește pe site-ul Eurofound, în limba engleză.