Pentru alegerile din noiembrie, campania electorală pe posturile de radio și de televiziune începe pe data de 12 octombrie, potrivit unei decizii adoptate marți de Consiliul Național al Audiovizualului.

"Campania electorală pe posturile de radio și de televiziune publice și private începe în ziua de 12 octombrie 2019, ora 0:00, și se încheie în ziua de 9 noiembrie 2019, ora 7:00", prevede decizia CNA privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea președintelui României, relatează Agerpres.

Pe perioada campaniei electorale, programele politice ale candidaților, opiniile și mesajele cu conținut electoral pot fi prezentate numai în următoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorală - în care candidații și/sau reprezentanții lor își prezintă și promovează programele politice, activitățile de campanie electorală ori propria candidatură; de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuție programele electorale și temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaților și/ sau a reprezentanților lor, precum și a jurnaliștilor, analiștilor, consultanților politici și altor invitați; informative - în care activitățile de campanie ale candidaților sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparțialitate și informare corectă a publicului.

Radiodifuzorii sunt obligați să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în decizie, reflectarea desfășurării campaniei electorale, respectând principiilor echității și imparțialității.

Radiodifuzorii pot difuza spoturi electorale care îndeamnă electoratul să voteze un anumit candidat numai în cadrul emisiunilor de promovare electorală și de dezbatere electorală.

Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu conținut electoral făcute pe stradă. În ziua votării este interzisă prezentarea sondajelor realizate la ieșirea de la urne înainte de încheierea votării.