Pentru alegerile din noiembrie, campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune începe pe data de 12 octombrie, potrivit unei decizii adoptate marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului.

"Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private începe în ziua de 12 octombrie 2019, ora 0:00, şi se încheie în ziua de 9 noiembrie 2019, ora 7:00", prevede decizia CNA privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea preşedintelui României, relatează Agerpres.

Pe perioada campaniei electorale, programele politice ale candidaţilor, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral pot fi prezentate numai în următoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorală - în care candidaţii şi/sau reprezentanţii lor îşi prezintă şi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală ori propria candidatură; de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor şi/ sau a reprezentanţilor lor, precum şi a jurnaliştilor, analiştilor, consultanţilor politici şi altor invitaţi; informative - în care activităţile de campanie ale candidaţilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi informare corectă a publicului.

Radiodifuzorii sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, respectând principiilor echităţii şi imparţialităţii.

Radiodifuzorii pot difuza spoturi electorale care îndeamnă electoratul să voteze un anumit candidat numai în cadrul emisiunilor de promovare electorală şi de dezbatere electorală.

Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu conţinut electoral făcute pe stradă. În ziua votării este interzisă prezentarea sondajelor realizate la ieşirea de la urne înainte de încheierea votării.