Un studiu Reveal Marketing Research evidențiază impactul tot mai mare al Inteligenței Artificiale în viața cotidiană a românilor și analizează tendințele în utilizarea acestei tehnologii.

67% dintre români consideră Inteligența Artificială (AI) utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori;

66% dintre utilizatori comunică cu AI prin mesaje scrise, 15% vocal, iar 19% folosesc ambele metode;

8 din 10 utilizatori caută informații despre branduri sau produse cu ajutorul AI;

6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbații (66%) și cei sub 35 de ani (64%);

AI ajută în procesul de cumpărare prin compararea produselor și prețurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) și recomandări personalizate (33%).

Majoritatea românilor (67%) consideră Inteligența Artificială (AI) utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori

Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, aproape jumătate dintre români (47%) folosesc Inteligența Artificială (AI) în activitățile lor zilnice, în special femeile (51% fată de 42% dintre bărbați) și tinerii între 18-24 ani (70%).

Majoritatea românilor (67%) consideră că Inteligența Artificială (AI) este benefică în viața de zi cu zi. În rândul utilizatorilor de AI, această percepție crește la 83%, însă chiar și 53% dintre non-utilizatori sunt de părere că AI ar putea fi un instrument util.

Dintre platformele de Inteligență Artificială, ChatGPT este cea mai utilizată (60%), urmată de Gemini (29%) și Siri (21%).

Principalele utilizări ale AI: informații generale (73%), educație (45%) și divertisment (37%)

Tehnologia AI este utilizată cel mai frecvent pentru căutarea de informații generale (73%), acest obicei fiind mai pronunțat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se află educația și învățarea (45%), o întrebuințare populară mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%).

Alte utilizări frecvente includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) și planificarea personală (19%).

„Acest studiu reflectă tendința tot mai accentuată de integrare a Inteligenței Artificiale în viața de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potențialul său uriaș de a influența deciziile personale și profesionale. AI nu mai este o opțiune futuristă, ci un instrument accesibil și util pentru toată lumea.” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește modalitățile de interacțiune cu AI, 66% dintre utilizatorii AI preferă mesaje scrise, în timp ce 15% interacționează vocal, iar 19% folosesc ambele modalități. Femeile preferă în mai mare măsură comunicarea prin mesaje scrise (70% față de 61% dintre bărbați), în timp ce bărbații utilizează ambele metode într-o proporție mai mare (23% față de 16% dintre femei).

6 din 10 utilizatori de AI iau decizii de cumpărare cu ajutorul acestei tehnologii

8 din 10 utilizatori de AI declară că folosesc tehnologia pentru a căuta informații despre branduri sau produse, în special bărbații (87% față de 77% dintre femei).

De asemenea, 6 din 10 utilizatori admit că AI le influențează alegerile de cumpărare, în special bărbații (66% față de 56% dintre femei) și tinerii sub 35 de ani (64%).

AI sprijină deciziile de cumpărare prin compararea produselor și prețurilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) și oferirea de recomandări personalizate (33%).

Artă cu AI pentru a combate dezinformarea. Ioana, tânăra care luptă prin artă cu „nucleara”

Mai mult pe EurActiv »