CzC

de: CzC 07 Apr 2016 19:14

Abordarea "subiectiva" este un pic înșelătoare. Hotărârea se referă explicit la ”distribuirea înafara României a medicamentelor... prevăzute în anexă”. Putem presupune ca acestea nu sunt produse în România, deci că hotărârea se adresează medicamentelor cu import controlat (cotă) de către producător, pe care distribuitorii le exportă fără autorizația acestuia.

Problema macro este următoarea - pentru medicamentele ne-generice, protejate intelectual, producătorii încearcă să extragă cea mai mare rentă posibila negociind pentru prețurile maximale pe care le poate suporta fiecare piață în parte. Întrucât prețurile de referință în Ro sunt ocazional mai mici decât în alte state europene există interes pentru distribuitori să le revândă în aceste piețe, ceea ce dăunează intereselor comerciale ale producătorilor care astfel vând mai puțin la prețul de referință în acea piață. Pentru a reduce acest fenomen producătorii stabilesc o cotă de import în funcție de necesar (prin negociere cu MS de exemplu), ceea ce face ca orice export paralel să reducă disponibilitatea medicamentului pentru pacienții români.

Nu este poate un sistem corect sau fair, dar este conform regulilor globale curente pe care România le-a acceptat, într-un sistem care premiază companiile ce descoperă și aduc pe piață un medicament care funcționează. Din acest punct de vedere decizia MS este în interesul pacienților români și împotriva interesului distribuitorilor de a profita (pe nedrept / fără valoare adăugată) de protecția drepturilor de proprietate intelectuală acordată producătorului.


Avertisment: Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord ca textele introduse în câmpurile „nume ” și „comentariu” să fie făcute publice și implică acceptarea Termenilor și condițiilor de utilizare a site-ului EurActiv.ro
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.

Advertising