Comisia a anunțat joi că, în urma negocierilor cu Airbnb, platforma și-a îmbunătățit și a clarificat pe deplin modul în care le prezintă consumatorilor ofertele de cazare, acestea fiind în prezent conforme cu standardele stabilite în legislaţia UE.

Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisia Europeană și de autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, în vederea alinierii pe deplin a practicilor și a clauzelor sale contractuale la normele UE în materie de protecție a consumatorilor, informează Executivul de la Bruxelles.

Ce îmbunătăţiri şi modificări au fost făcute: 

  • În cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecționate, utilizatorii văd prețul total pe pagina care afișează rezultatele, inclusiv toate taxele și tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curățenie și taxele locale). Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afișau în etapele ulterioare ale rezervării.
  • Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piață de o persoană fizică sau de o entitate profesională.
  • Airbnb pune la dispoziție pe site-ul său web un link ușor accesibil către platforma de soluționare online a litigiilor și toate informațiile necesare referitoare la soluționarea litigiilor. 

Airbnb și-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent: 

  • se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
  • se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele și condițiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori și fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.