Aproape 40% dintre adulții din România se încadrează în zona analfabetismului funcțional sau în cea „de risc” în ceea ce privește două competențe-cheie, cea de literație și cea de calcul (numerație).

Datele apar într-un studiu realizat în 2023 pentru Ministerul Educației și pe care instituția îl face public abia acum, la solicitarea Edupedu.ro.

Ponderea celor care se încadrează în zona analfabetismului funcțional este mai mare în cazul numerației. Iar situația cea mai gravă se remarcă în rândul adulților care aveau cel puțin 30 de ani în momentul Revoluției din 1989, în cazul cărora peste 50% sunt în zona analfabetismului funcțional și în cea de risc în cazul ambelor competențe.

Circa 20% dintre adulți participanți la studiu nu au atins Nivelul 1 la Literație, nivel ce presupune capacitatea de a localiza o informație într-un text relativ scurt, să introducă unele informații într-un document sau să recunoască vocabularul de bază. 

27,5% nu au atins Nivelul 1 la Competența de Calcul (Numerație), nivel ce presupune capacitatea de a face calcule de bază în contexte comune, procese într-un singur pas de numărare, sortare sau operații aritmetice de bază, sau să înțeleagă ce înseamnă „50%”.

Detalii pe Edupedu.ro.