Agenția Națională de Integritate (ANI) a lansat „Asistent e-DAI”, un Chatbot dedicat utilizatorilor platformei e-DAI pentru completarea și depunerea declarațiilor de avere și de interese.

Asistentul virtual e-DAI este o soluție de AI (inteligență artificială) conversațională, care vine în întâmpinarea persoanelor interesate de informații referitoare la înregistrarea și logarea în platforma e-DAI. De asemenea,  asistentul virtual oferă și informații referitoare la sistemul de completare și depunere a declarațiilor de avere și de interese, dialogând în timp real cu deponenții.

Tehnologia pe care se bazează „Asistent e-DAI” este o platformă conversațională low-code, care permite entităților să automatizeze comunicarea cu persoanele interesate cu ajutorul asistenților virtuali inteligenți. Aceasta este implementată cu succes  în rândul organizațiilor din diferite medii, cum ar fi bănci, unități medicale, companii de asigurări și de utilități.

Modul de utilizare a chatbot-ului „Asistent e-DAI”:

Persoana interesată adresează o întrebare prin chatbot;

Hatbot-ul asociază întrebarea cu un răspuns;

În situația în care chatbot-ul nu generează o soluție la întrebarea formulată, aceasta din urmă este stocată, fiindu-i alocat ulterior un răspuns;

În cazul expus anterior, persoanei interesate îi este recomandat să revină în scurt timp cu întrebarea respectivă pentru a primi răspunsul așteptat.

"Încurajăm utilizatorii ca în perioada imediat următoare să adreseze prin asistentul virtual cât mai multe întrebări, pentru ca „Asistent e-DAI” să ofere răspunsuri la o selecție complexă de întrebări referitoare la  utilizarea platformei e-DAI", a transmis ANI printr-un comunicat de presă. 

„Asistent e-DAI” este disponibil pe platforma e-DAI (https://dai.integritate.eu/), la accesarea secțiunilor Înregistrare persoană responsabilă (https://login.integritate.eu/prrequest/1) și Autentificare în  platforma e-DAI (https://login.integritate.eu/login).