Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat companiei CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar statul român va trebui să recupereze circa 400 de milioane de euro, a declarat luni Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

”În cazul CFR Marfă, investigația Comisiei Europene este la final. Știm că decizia este scrisă și va fi comunicată până la finele anului. Compania a primit un ajutor în vederea privatizării, în 2013, când s-au șters datoriile. Ea nu și-a revenit nici acum, nici privatizată nu a fost, a continuat să facă pierderi, evident că situația nu este sustenabilă”, a declarat, în cadrul unei conferințe de profil, Chirițoiu, citat de Agerpres.

El a precizat că statul va avea la dispoziție șase luni pentru a-și recupera banii: ”Întâi va veni decizia de la Comisia Europeană, care spune că trebuie recuperat ajutorul de stat pe care l-a primit compania, deci statul trebuie să-și recupereze banii pe care i-a dat sau pe care nu i-a încasat de la CFR Marfă, apoi, după ce ne vine decizia, vom vedea ce variante putem aborda și vom avea la dispoziție cel puțin șase luni pentru a recupera acest ajutor”.

Potrivit acestuia, o variantă recomandată și în trecut de Consiliul Concurenței este mutarea la CFR SA a activelor care se leagă de infrastructură, precum terenuri, depouri, instalații de încărcare-descărcare

”Noi am recomandat CSAT, încă de când se discuta de privatizare, din 2012, pentru că privatizarea a fost aprobată în CSAT, să ceară mutarea acestor active de la CFR Marfă la CFR Infrastructură. Poziția noastră a rămas aceeași: da, are sens să mute anumite active de la CFR Marfă la CFR SA”, a explicat Chirițoiu. Un alt model de urmat este cel pus în practică și în cazul Oltchim, adică divizarea și preluarea activelor viabile de către un investitor.

Întrebat ce se va întâmpla cu cei 6.000 de angajați ai CFR Marfă, el a arătat că aceștia vor continua să lucreze în domeniu.