Elevii își doresc un viitor ministru al Educației care să fie "o persoană integră" și ale cărei competențe profesionale să nu poată fi puse nicio secundă sub semnul întrebării.

De 4 zile, educația nu are un ministru cu puteri depline, care să se poată implica activ în rezolvarea celor mai grave probleme cu care sistemul se confruntă în această perioadă: implementarea reformei legislative aferente programului "România Educată", asigurarea resurselor bugetare necesare pentru a oferi gratuitatea pe transport pentru elevii navetiști și, nu în ultimul rând, rezolvarea obstacolelor cauzate de criza energetică, care pune sub semnul întrebării modul în care școlile vor funcționa în această iarnă, transmite Consiliul Național al Elevilor printr-un comunicat de presă.

"Cu atât de multe probleme care așteaptă o rezolvare, instabilitatea politică este ultimul lucru de care sistemul de învățământ românesc are nevoie. Orice zi în care Ministerul Educației nu își reintră în ritmul normal de lucru este o zi pierdută, în care am putea construi un viitor mai bun pentru elevii din România", mai spun elevii.

În acest sens, Consiliul Național al Elevilor a solicitat prim-ministrului și președintelui României să trateze cu maximă responsabilitate situația în care ne aflăm și să numească, în cel mai scurt timp posibil, un nou ministru, care să îndeplinească următoarele criterii: să fie o persoană integră, ale cărei competențe profesionale să nu poată fi puse în nicio secundă sub semnul întrebării, să fie o persoană cu o viziune bine întipărită în minte despre modul în care sistemul de educație ar trebui să arate în viitor, să fie o persoană care se poate menține departe de orice ingerințe politice care afectează și acum învățământul, să fie o persoană care înțelege necesitatea implementării unei reforme reale și curajoase în sistem și, nu în ultimul rând, să fie o persoană care înțelege nevoia unui parteneriat solid cu cei mai importanți actori implicați în actul educațional: elevi, profesori și părinți.

"Prezentul document a fost elaborat de către reprezentanții elevilor pentru a sprijini noul ministru, oricare ar fi acesta, în creionarea unei imagini clare despre nevoile beneficiarilor direcți ai educației, iar respectarea lui este esențială pentru a crea un sistem educațional cu adevărat centrat pe elev și pe nevoile acestuia", a mai transmis Consiliul.