După accidentul din Italia, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță într-un comunicat transmis joi că niciunul dintre cele 4.250 de poduri rutiere din România nu prezintă risc de prăbușire.

”Din cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5 (cu trafic intens), iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale, iar 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute”, susține CNAIR.

După prăbușirea marți a unei porțiuni din viaductul Morandi al autostrăzii A10, în apropiere de orașul italian Genova - incident soldat cu moartea a 38 de persoane - unele țări din regiune, precum Bulgaria și Ucraina, au anunțat că vor face verificări sau renovări la poduri.

Duminică, un tren de marfă a căzut de pe un pod care s-a rupt, în apropiere de Craiova.