Aproape toate companiile care activează în industria din România (98%) au implementat modul de lucru de acasă, arată rezultatele unui sondaj realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL).

Conform cercetării, în 43% dintre companiile industriei, între 90% și 100% dintre angajați lucrează de acasă în această perioadă, în timp ce în 20% dintre cazuri s-a răspuns că în jur de 70 - 80% dintre angajații lor lucrează în sistem telemuncă, relatează Agerpres. În același timp, 16% dintre organizațiile chestionate au afirmat că procentul angajaților care lucrează la domiciliu se află cuprins în ecartul 50 - 60%.

Printre alte măsuri pe care le-au luat companiile din industrie se află: limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor, trimiterea la domiciliu a angajatului și, în unele cazuri, achiziționarea echipamentelor tehnice necesare derulării activității angajaților de acasă. De asemenea, multe companii participante la sondaj au luat măsuri stricte încă de la finalul lunii februarie, prin limitarea călătoriilor și a participării la evenimente.

Sondajul ABSL evidențiază faptul că munca la domiciliu a fost, în ultimii ani, unul dintre cele mai atractive beneficii acordate angajaților, înainte de pandemia COVID-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, minimum o zi pe săptămână.

În privința impactului pandemiei asupra afacerilor, peste jumătate dintre companii (51%) estimează că situația va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an."La finalul lui 2019 estimăm o creștere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deși ne-am adaptat cu ușurință la noua situație și la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienții noștri din Europa, USA și Asia vor fi afectați, ceea ce va avea impact și asupra industriei de business services din România", este de părere Dragoș Ștefan, președintele ABSL.

La sondajul ABSL, realizat în perioada 12 - 16 martie, au participat 49 de companii, totalizând un număr de aproximativ 27.000 de angajați.

Drojdie și pâine

Situația provocată de noul coronavirus a dus la o creștere cu 70% a vânzărilor de mașini de preparat pâine, în ultima lună, în timp ce la purificatoarele de aer saltul a fost de peste 50%. În plus, comenzi în creștere au fost înregistrate de evoMag la roboți de bucătărie, blendere și storcătoare de fructe.

Livrările de drojdie pentru consum casnic s-au triplat într-o singură săptămână față de o perioadă normală, ajungând la două milioane de pachete, cantitate necesară pentru a produce aproximativ 25 de milioane de pâini, reiese dintr-o analiză de piață realizată de  Pakmaya România.