Studiul Digital News Report 2019 arată că puțini utilizatori ai știrilor online plătesc pentru acest conținut. Studiul se lansează la nivel global marți, 12 iunie. Studiul este coordonat de Reuters Institute, University of Oxford.

La București, este marcat de o dezbatere organizată la Universitatea din București. Studiul, realizat pe baza chestionarelor online, urmărește să analizeze consumul de știri în mediul online, în mai multe țări din Europa, America de Sud și de Nord, zona Pacificului din Asia și Africa.

Studiul integral poate fi descărcat aici.

Studiul în format de vizualizare a datelor poate fi consultat pe site-ul dedicat, http://www.digitalnewsreport.org

Lansare Digital News Report în imagini (foto@FJSC.ro)

Concluzii generale la nivel global 

  • În ciuda eforturilor industriei, doar într-un număr limitat de țări a crescut ușor interesul pentru plata știrilor online, fie ca abonament, cotizație de membru sau donație.
  • Este vorba de Norvegia și Suedia, unde 34%, respectiv 27% dintre cititorii de știri online plătesc pentru acest serviciu. În SUA procentul este de 16%, doar brandurile puternice reușind să atragă plăți directe de la utilizatori.
  • Chiar și în țările cu niveluri ridicate de plată, larga marjotitate a plătitorilor au un singur abonament. În anumite țări, oboseala abonării pleacă de la faptul că un buget limitat este cheltuit mai degrabă pentru divertisment (Netflix/Spotify) decât pentru știri.

"Este cel mai important raport multi-anual global despre publicul digital de știri", a precizat Raluca Radu, directorul departamentului Jurnalism din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Unviersitatea din București, la evenimentul de lansare. Acest moment este marcat, în România, de o dezbatere organizată marți, 12 iunie, între 10:00-11:30 la sediul Universității din București.

Informații-cheie privind România, potrivit datelor prezentate miercuri dimineață, la un eveniment dedicat studiului (sursa: HotNews.ro)

încrederea în presă a scăzut cu 7 procente față de 2018 - unul dintre motive a fost faptul că studiul a fost realizat într-o perioadă preelectoralăredacțiile care au păstrat un ton echilibrat își mențin poziția de liderconținutul puternic polarizat îndepărtează treptat audiențele digitale de anumite branduri de mediaîn media audiențele digitale folosesc mai bin de 8 branduri de media pe săptămânăRomânia a fost inclusă într-un grup de țări unde a fost testat publicul cu atitudini populiste:
Aici - 69% dintre persoanele din eșantion tind să fie de acord cu afirmații populiste incluse în interviu. România este a cincea țară dintre cele selectate, din punct de vedere al atitudinilor populiste, după Croația (77%), Portugalia, Grecia, Slovacia (71%)

Încrederea în presă, în rândul publicului din România: Scădere de 7%, până la 35% dintre respondenți.

România

49% dintre respondenți tind să fie de acord că presa îi monitorizează pe cei bogați și puternici

55% dintre respondenți media globală

62% în România spun că îi îngrijorează ce e real și ce e fals pe internet

Știrile negative - proporția celor care spun că presa este prea negativă: 50% în România
Detalii pe HotNews.ro