O companie se va ocupa de investițiile noi în mari proiecte de infrastructură rutieră, iar cealaltă de întreținerea drumurilor și autostrăzilor finalizate, conform unei ordonanțe de urgență adoptate miercuri în ședința de Guvern.

Totodată, Guvernul a aprobat și Master Planul pentru Transport. 

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va gestiona infrastructura rutieră, iar CNADNR se transformă în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

CNIR va proiecta, construi, reabilita, moderniza și repara autostrăzile pe perioada de garanție tehnică. De asemenea, va construi drumuri expres, drumuri naționale, variantele de ocolire și alte elemente de infrastructură rutieră. 

CNAIR se va ocupa de întreținerea drumurilor naționale și a autostrăzilor. Totodată, va gestiona proiectele aflate în curs până la finalizarea lor.

Ministrul a dat ca exemplu finalizarea autostrăzilor Sebeș-Turda, Lugoj-Deva, Gilău-Nădășelu și Târgu Mureș-Ogra. 

"În momentul în care aceste autostrăzi sunt finalizate se va decide ce se va întâmpla cu angajații care lucrează la aceste proiecte", a spus Bușe.

CNIR, care va funcționa din 2017, se va ocupa de proiectele noi, precum Centura de Sud a Bucureștiului, autostrada Sibiu-Pitești, la care acum se face studiu de fezabilitate, autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni și  drumul expres Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani.

În urma acestei reorganizări, procesul de restructurare a CNADNR va continua, a precizat Sorin Bușe.