Arhiepiscopul Tomisului a transmis programul slujbelor din noaptea de 26 spre 27 mai, de Odovania praznicului Învierii, ritual săvârșit întocmai celui din noaptea de Paște. Vasile Bănescu a spus că e o decizie asumată integral doar de Teodosie.

"La ora 23:40, clerul iese din biserici, cântând «Învierea Ta Hristoase...» și oferind lumină credincioșilor prezenți; aceeași lumină sfântă adusă în noaptea de Paște, de la Sfântul Mormânt din Ierusalim. La ora 24:00 se citește Evanghelia Învierii și începe Slujba Utreniei Învierii, după rânduiala consacrată și prevăzută în cărțile de slujbă, iar după aceasta, în jurul orei 1:30, va începe slujba Sfintei Liturghii. La final, va fi oferită împărtășanie credincioșilor care au ținut postul de trei zile, rânduit anterior de arhiereu, și care s-au spovedit. Nu se oferă Paște sfințit, ca la Înviere, ci anafură, conform rânduielii liturgice", se arată în comunicatul Arhiepiscopiei Tomisului.

"Decizia Permanenței Arhiepiscopiei Tomisului referitoare la oficierea, în noaptea de 26 spre 27 mai, a slujbei numită «Odovania Învierii» și a Sfintei Liturghii la miezul nopții, clerul acestei eparhii urmând a chema credincioșii să primească Lumina Învierii ca în noaptea de Paști, este una luată exclusiv în virtutea principiului autonomiei eparhiale și asumată integral doar de ierarh și de acest for bisericesc local", a precizat marți purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.

Vasile Bănescu a adăugat că "adevărata slujbă a Învierii Domnului din acest an a fost oficiată în toate bisericile din Patriarhia Română în noaptea de Paști și că, în ciuda contextului extrem de aspru pentru noi toți, mireni și clerici din toate eparhiile, lumina sfântă a ajuns atunci la cei mai mulți dintre credincioșii ortodocși".

Purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului a ținut să menționeze faptul că "nu se repetă Paștele”.

”Paștele deschide perioada pascală, care începe la Sărbătoarea Sfintelor Paști și durează 40 de zile, adică până miercuri, 27 mai, atunci când este Odovania. Este ca o întâlnire importantă. Te saluți când vii, discuți în timpul întâlnirii și te saluți și când pleci. Asta este Odovania, salutul de bun-rămas, salutul de despărțire de sărbătoarea Învierii. Apoi trecem în următorul ciclu liturgic, respectiv Înălțarea Domnului. Odovania nu este repetarea Paștelui. Cei care nu cunosc rânduielile bisericești au înțeles că facem Paștele de două ori. Nu există Înviere de două ori. Există Învierea în ziua sărbătorii și mai există încheierea sărbătorii ... Nu este o repetare. Nu este o a doua repetare a Învierii. Nu este reprogramarea Învierii"”, a precizat pentru Focuspress.ro Eugen Tănăsescu.