UPDATEProfesoara Tunegaru respinge acuzațiile privind afectarea imaginii lui Firea
Cristina Tunegaru a reacționat la afirmațiile Primarului general și ale Inspectoratului Școlar al Municipiului Bucuresti cum că i-ar fi afectat imaginea Gabrielei Firea.
UPDATE ”Acuzația că aș fi afectat imaginea primarului Bucureștiului e halucinantă. Nicăieri nu am afirmat nimic despre niciun primar, nu văd ce legătură am cu aceste lupte politice. Dimpotrivă, am negat explicit reprezentanților media care m-au contactat că ar exista vreo conexiune, am refuzat să-mi închipui că poate exista o asemenea ticăloșie. Apoi, că aș fi afectat imaginea inspectoratului prin afirmații mincinoase. Tot ce am spus e factual adevărat și verificabil până la virgulă”, a scris, vineri, pe Facebook, profesoara Cristina Tunegaru.
”Dacă afectează imaginea sistemului nu e responsabilitatea mea, ci a celor care au luat deciziile, care sunt legale; tocmai asta denunț, că se poate lua o asemenea decizie discreționară, că mi se poate nega legal dreptul de a concura cu șanse egale pe un post liber, că vechimea și hârtiile bat competența și interesul superior al copiilor. E inacceptabil ca decizia de angajare a unui profesor să nu țină cont de realitatea din școală și de dorința părinților. Sistemul împarte arbitrar resursa umană în insideri și marginali și ia pe baza acestei distincții decizii care pot afecta viitorul unor copii”,
a mai scris profesoara de limba română.
Aceasta atrage atenția că problema e mult mai amplă decât cazul său individual.
”În fiecare an acest sistem atavic de angajare prin «repartiție» exact ca în comunism exclude tineri valoroși care pot reprezenta schimbarea pe care ne-o dorim în educația publică. Pentru că posturile dispar înainte de concursurile care ajung un teatru absurd: sute de profesori se bat pe niciun post, concurează pentru palmares. E o discuție pe care trebuie să o avem calm dincolo de imixiuni politice, chiar cu riscul de a ciufuli orgolii și cariere clădite pe mânuirea expertă a regulamentelor”, a spus ea.
UPDATE Primarul general Gabriela Firea regretă că ”mai multe instituții de presă au ales să încerce să inducă ideea că destituirea doamnei profesor Cristina Tunegaru ar fi fost făcută ca urmare a faptului ca doamna Tunegaru s-a exprimat critic la adresa Primarului General în această iarnă”, potrivit unui comunicat de presă.
UPDATE ora 00:00: Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucuresti (ISMB) susține că profesoara de limba română Cristina Tunegaru are statutul de profesor suplinitor, iar postul său a fost ocupat legal, începând cu anul școlar 2017-2018, respectiv cu data de 1 septembrie 2017, de către un profesor titular care a solicitat transferul pentru întregirea normei didactice, cadrele didactice titulare având prioritate pentru ocuparea posturilor - relatează HotNews.ro. Detalii aici.
Inspectoratul Școlar o acuză pe profesoara Tunegaru că îi strică imaginea primarului Firea, cu toate că profesoara nu a făcut nici o referire la primar, doar presa a făcut această trimitere la context.
+++
Profesoara Tunegaru spune, într-un mesaj în rețelele de socializare, că a fost dată afară fără să fie anunțată, aflând de faptul că nu se va mai ocupa de elevii de la școala unde preda de pe site-ul oficial titularizare.edu.ro.
Liviu Dragnea, liderul PSD, a preluat în cursul zilei de joi mesajul profesoarei Tunegaru cerând public explicații ministerului Educației Naționale: "Am citit următoarea postare a unei doamne profesoare din București. I-am trimis-o ministrului Educației Naționale [Pavel Năstase - n.r.], întrebându-l cum este posibil așa ceva? Aștept cu mare interes răspunsul dumnealui."
În ianuarie 2017, profesoara Tunegaru s-a exprimat public în
contradictoriu cu primarul Gabriela Firea, când aceasta din urmă a
închis școlile din pricina vremii nefavorabile. "Nu voi da curs dispoziției dumneavoastra de a nu pune absențe, primarul nu are atribuții de
manager al procesului didactic", anunța profesoara Tunegaru pe pagina
Facebook - potrivit HotNews.ro (17 ianuarie 2017).
Liviu Dragnea, pe pagina Facebook:
Background
Mesajul profesoarei Tunegaru, 4 mai 2017: "Nu m-au inspectat, n-a venit nimeni să mă vadă la ore, să se intereseze de progresele elevilor mei, dar mă dau afară !
Fără să întrebe părinții sau elevii, fără să mă anunțe măcar, un funcționar al inspectoratului a alocat din pix orele mele altui profesor. Și m-am trezit scoasă din școală. Da, pot să facă asta în sistemul public în anul 2017.
Nu mă interesează locul de muncă în sine; ca profesor cu nota 9.67 la titularizare (a treia pe București anul trecut) pot să găsesc oriunde un loc într-o școală publică sau privată. Dar eu am lucrat alături de elevii mei atât de frumos, am investit emoțional, am luptat și am muncit pentru progrese uimitoare, neașteptate care au surprins școala întreagă. Nu îi pot lăsa să regreseze, să piardă totul. E o responsabilitate pe care vreau să o duc până la capăt.
Și totuși, nimic din toate astea nu are vreo relevanță pentru inspectorat. Interesul elevilor e călcat în picioare. Nu vor decât să scape de mine, profesorul care vrea să schimbe sistemul de la bază."
Profesoara de română, antisistem
- Autodenunț:
- Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa școlară de limba română, asemenea unui element dușmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, „Amintirile” lui Creangă, baladele populare, pastelurile de 150 de ani, nuvelele lui Slavici; nu dictez comentarii, nu arunc în brațe interpretări și nu le cer să învețe pe dinafară teorie literară despre genuri și specii. Declar de asemenea că, în schimb, citesc cu elevii mei poezii frumoase de Magda Isanos sau Tudor Arghezi, texte din literatura universală ca „Micul Prinț” sau „Cartea junglei”, fragmente din marii autori ai literaturii universale ca Cervantes sau Shakespeare, exersăm lectura activă, ne exprimăm opiniile, le motivăm, învățăm să fim sinceri, asertivi.
- Fac cunoscut că nu voi respecta nici viitoarea programă care îmi cere să selectez numai texte ale autorilor români clasici menționați mai sus. Voi continua să propun elevilor mei numai lecturi care să-i atragă spre literatură, să sădesc în ei o sămânță de bucurie a lecturii.
- Recunosc că lucrez cu elevii mei mai ales exerciții de gramatică normativă pentru învățarea scrierii corecte, că sar peste noțiuni de gramatică teoretică pentru care elevii mei nu sunt pregătiți la un moment dat.
- Pentru că eu cred că educația se face prin motivare pozitivă, bucurie, joc, stârnirea curiozității, prin colaborare și comunicare vie între profesor și elev într-o limbă actuală și pornind de la ceea ce-i este cunoscut și drag copilului, prin deschiderea spre cultura națională și universală
Postare a profesoarei Tunegaru, 2 mai 2017
- Domnul Ministru Pavel Năstase minte când spune că 60 de profesori din Singapore au învățat lotul englez cum să performeze la testele PISA. Directorul departamentului de educație al OECD, Andreas Schleicher, care întâmplător se află în București, mi-a confirmat ca nu a existat niciun fel de pregătire specială a elevilor englezi pentru PISA, fapt dovedit de rezultatele constante ale Marii Britanii din ultimul deceniu. De fapt, e vorba de 50 de profesori din Shanghai, care în 2011 au lucrat alături de profesorii englezi pentru înnoirea metodelor de predare a matematicii, fără nicio legătură cu testarea PISA.
- Englezii văd rezultatele elevilor lor, și le asumă și încearcă să le îmbunătățească prin schimburi de experiență, în timp ce noi interpretăm acțiunile lor tendențios ca să decredibilizăm testarea PISA, să o ducem în derizoriu. Totul asezonat cu frumoșii noștri olimpici; și am escamotat realitatea. În felul acesta rămânem închiși, izolați și nu schimbăm nimic în educație.
Postare a profesoarei Tunegaru, 27 aprilie 2017
- Să citim doar texte românești pentru că disciplina de studiu se numește limba și literatura română ? De parcă un fulger dumnezeiesc a decis că pentru toate secolele ce vor urma hotărârea sa e nestrămutată. Constat că școala ne-a învățat bine să gândim în tipare. Dacă numele disciplinei nu e cel corect, să-l schimbăm. Primordial este să găsim mijloacele prin care să formăm niște deprinderi utile la copiii noștri. Și cred că în starea disperată în care e școala acum, orice efort de a apropia copiii de învățătură este minunat. Mai bine îi lași să transpună în muzică sau desen poveștile lor preferate, să joace teatru pe scena clasei sau să vorbească liber despre „Jurnalul unui puști” decât să citești fără rost texte pe care elevii nu le înțeleg și nu le iubesc.
- Pentru gustul cititorilor mei care gândesc în șabloane, disciplina se numește limba și literatura română, întâi limba și apoi literatura. Iluminatul care a dat numele disciplinei a anticipat dilema noastră și a așezat învățarea limbii înainte de studierea literaturii, să învățăm adică întâi de toate limba română - să vorbim, să scriem corect - apoi literatura. Pentru că a doua nu are sens fără prima.
Postare a profesoarei Tunegaru, 5 aprilie 2017: "Școala nu e troaca unor animale politice"
(despre vizita primarului Gabriela Firea la o școală, în așa-numita campanie de conștientizare a pericolelor unui pretins joc virtual)
Mi-e rușine de colegii mei, profesorii de la Școala Gimnazială 164, că au participat cd copii mici pe care i-au îmbrăcat în haine populare. Cu flori în mâini, ca-ntr-un show comunistoid grotesc. Îmbrăcați cu tricourile și purtând șepcile primăriei, copiii școlii devin marionete care arată supușenia adulților.
Copiii și cadrele didactice sunt folosiți ca niște punți de lansare politice pentru vedetele de la primărie. Și nimeni nu pare să se opună, să observe ridicolul unei asemenea situații care nu are în centru copiii și nevoile lor, ci pe doamna primar. Acțiunea petrecută în timpul orelor de curs - când elevii și profesorii sunt captivi în școală - nu are nicio legătură cu educația. Și nici versurile misogine, sexiste ale lui Cerebel care cântă despre „fetele care vor na-na” și „n-ai bani de femei”. Discursurile patetice nu ajută elevii. Însă copiii sunt utilizați ca material propagandistic. Într-o școală !
Să nu uităm, dragi colegi, că școala nu e troaca unor animale politice !
Comentarii