Premierul Ludovic Orban a declarat luni, după o vizită de lucru la șantierul Magistralei M5 de metrou, că aceasta va fi dată în folosință cât de repede este posibil.

"Astăzi, această magistrală prinde contur și va fi dată în folosință cât de repede este posibil. Investițiile făcute aici sunt investiții care au utilitate. Lucrarea este extrem de complexă, conține foarte multe elemente de noutate. (...) Sistemele automatice, de comunicații, de comandă sunt ultramoderne. Sunt inclusiv detalii tehnice care reprezintă o noutate pe această magistrală și care reduc mentenanțe, cresc siguranța în exploatare și asigură un confort și o viteză de deplasare superioare față de celelalte magistrale", a afirmat Ludovic  Orban, relatează Agerpres.

Premierul nu a oferit un termen exact pentru finalizarea lucrării, menționând că pentru gura de ventilare nu poate fi utilizată tehnologia mecanică.

"Cine se frige cu ciorbă suflă și în iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil. (...) Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele. De fapt, sunt două probleme tehnice. Din păcate, nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două", a explicat Orban, adăugând că e important ca metroul să fie pus în funcțiune "cât mai repede posibil", dar atunci când proiectul este finalizat din punct de vedere tehnic, astfel încât să nu existe niciun fel de risc.


Primele teste la metroul din Drumul Taberei, pe Magistrala 5, au avut loc la opt ani de la începerea lucrărilor. 

Club Feroviar a publicat imagini cu primele trenuri care circulă, fără călători, pe noua magistrală.

Lucian Bode și-a cerut scuze în numele celor 17 miniștri ai transporturilor din 2011 până în prezent, pentru întârzierea lucrărilor. Lucrările la Magistrala 5 de metrou au început în 2011 și aveau termen inițial de finalizare 2015. 

Ultimul termen avansat de autorități pentru punerea în funcțiune este ”la sfârșitul verii”, după ce nici termenul de 30 iunie nu poate fi respectat.