Președintele Patronatului Laptelui din România, Dorin Cojocaru, a declarat vineri, într-o conferință de profil, că mici producători și unele centre de colectare pun căcăreze de oaie în lapte pentru a-i da mirosul specific și a înșela consumatorii.

"Trebuie să precizez, pentru consumatori, ca să nu fie înșelați, că oile și caprele au lactație abia în primăvară. Astfel că nu ar trebui să existe pe piață lapte și brânză proaspătă de oaie și capră", a spus Dorin Cojocaru, citat de Agerpres.

Cu toate acestea, piețele sunt pline de telemea proaspătă de oaie și capră, care, deși poate avea mirosul specific, nu are cum să fie produsă din lapte de la aceste animale, a avertizat el.

"Consumatorii să aibă grijă la miros, pentru că mirosul de lapte de oaie și capră este unul fin, aparte, nu de bălegar sau de grajd. Am văzut în practica mea că sunt unii mici producători sau centre de colectare a laptelui care aruncă căcăreze de oaie în lapte ca să-i dea miros de oaie", a susținut reprezentantul patronatului.

El a adăugat că, în hipermarketuri și în comerțul civilizat, această practică nu este posibilă, pentru că toată marfa este controlată de producători, comercianți, ANPC și direcțiile sanitar-veterinare, astfel încât să nu fie pusă în pericol sănătatea consumatorilor.