Primăria Capitalei a încercat să explice, joi, de ce sunt necesare măsuri concrete de îmbunătățire a calității aerului.

„În ceea ce privește informațiile false diseminate în mediul public de reprezentanți ai unor partide politice care nu înțeleg sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea unei viniete electronice pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București, pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în vedere că Bucureștiul este pe locul șase în topul celor mai poluate orașe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de îmbunătățire a calității aerului”, a transmis instituția, într-un comunicat de presă.

Potrivit primăriei, centrul Capitalei, conform măsurătorilor, reprezintă „o zonă de vârf” atât a congestiei rutiere, cât și a poluării generate de autovehicule. „Reamintim faptul că unul dintre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”.

PMB susține că în ultimii zece ani nivelul mașinilor care circulă prin București s-a dublat și din această cauză valorile de poluare sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise, transmite Agerpres.

„Contestarea nejustificată a acestei măsuri, sub pretextul că «și la periferie gradul de poluare este mare» nu reprezintă altceva decât un așa-zis argument politic prin care se dorește denigrarea unei măsuri administrative, extrem de importantă pentru sănătatea bucureștenilor. Cifrele vorbesc de la sine: conform rezultatelor măsurătorilor la cele șase stații de măsurare a calității aerului din București a rezultat că, la nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depășiri ale valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la stația Lacul Morii, Titan, Berceni și Drumul Taberei, singurele depășiri înregistrate fiind la stația Mihai Bravu și Calea Victoriei”, susține PMB.

„Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B și Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluțiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului și vine în completarea acțiunilor de modernizare a transportului public în comun și de fluidizare a traficului”, mai spune PMB, fără a preciza care sunt celelalte soluții.

Primăria Capitalei amintește că, așa cum s-a anunțat public, proiectul se va afla în consultare publică 45 de zile, termen în care toți cetățenii interesați pot transmite propuneri de modificare/completare.

Primarul general Gabriela Firea a anunțat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziționarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul București sau în județul Ilfov, darși interzicerea accesului în centrul orașului a mașinilor cu normă de poluare mai mică decât Euro 3, inclusiv.