Primăria Capitalei a încercat să explice, joi, de ce sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului.

„În ceea ce priveşte informaţiile false diseminate în mediul public de reprezentanţi ai unor partide politice care nu înţeleg sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea unei viniete electronice pentru circulaţia rutieră pe drumurile publice din Bucureşti, pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în vedere că Bucureştiul este pe locul şase în topul celor mai poluate oraşe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului”, a transmis instituția, într-un comunicat de presă.

Potrivit primăriei, centrul Capitalei, conform măsurătorilor, reprezintă „o zonă de vârf” atât a congestiei rutiere, cât şi a poluării generate de autovehicule. „Reamintim faptul că unul dintre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”.

PMB susține că în ultimii zece ani nivelul maşinilor care circulă prin Bucureşti s-a dublat şi din această cauză valorile de poluare sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise, transmite Agerpres.

„Contestarea nejustificată a acestei măsuri, sub pretextul că «şi la periferie gradul de poluare este mare» nu reprezintă altceva decât un aşa-zis argument politic prin care se doreşte denigrarea unei măsuri administrative, extrem de importantă pentru sănătatea bucureştenilor. Cifrele vorbesc de la sine: conform rezultatelor măsurătorilor la cele şase staţii de măsurare a calităţii aerului din Bucureşti a rezultat că, la nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depăşiri ale valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la staţia Lacul Morii, Titan, Berceni şi Drumul Taberei, singurele depăşiri înregistrate fiind la staţia Mihai Bravu şi Calea Victoriei”, susține PMB.

„Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B şi Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluţiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului şi vine în completarea acţiunilor de modernizare a transportului public în comun şi de fluidizare a traficului”, mai spune PMB, fără a preciza care sunt celelalte soluții.

Primăria Capitalei aminteşte că, aşa cum s-a anunţat public, proiectul se va afla în consultare publică 45 de zile, termen în care toţi cetăţenii interesaţi pot transmite propuneri de modificare/completare.

Primarul general Gabriela Firea a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov, darși interzicerea accesului în centrul orașului a mașinilor cu normă de poluare mai mică decât Euro 3, inclusiv.