Agenția Națională de Integritate a venit marți precizări cu privire la starea de incompatibilitate și conflictul interese în care s-ar fi aflat primărița Sectorului 1.

ANI susține că incidentele de integritate reținute în cazul Clotilde Armand nu se referă la sporul de 25% de care beneficiază primarii care implementează proiecte europene.

Distinct de acest spor de 25%, Clotilde Armand și-ar fi majorat indemnizația lunară cu până la 30% ca urmare a numirii sale în funcția de manager de proiect, precizează ANI, după ce mai multe persoane, inclusiv primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, i-au luat apărarea primăriței de la Sectorul 1, susținând că primarii care gestionează fonduri europene primesc un spor de 25% și a apreciat că aceștia ar putea să fie manageri de proiect, atâta timp cât se îndeplinesc niște condiții.

Conform ANI, inspectorii de integritate au reținut în acest caz starea de incompatibilitate precum și existența conflictului de interese în materie administrativă strict cu privire la dispozițiile emise de către Clotilde Armand în cadrul proiectului "Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție".

"Precizăm că aceste incidente de integritate nu au fost reținute în privința dispozițiilor emise de persoana evaluată în baza art. 16, alin. (2) din Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Ca efect al acestui act normativ, indemnizațiile lunare ale tuturor primarilor care implementează proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile se majorează cu până la 25% prin efectul legii, fără obligația ca aceștia să dețină calitatea de manager în cadrul acelor proiecte. Distinct de acest spor de 25%, persoana evaluată și-a majorat indemnizația lunară cu până la 30% ca urmare a numirii în funcția de manager de proiect, fapt ce a generat producerea incidentelor de integritate în materie administrativă, reținute în baza prevederilor art. 76 alin. (1) și ale art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003", afirmă ANI.

Agenția Națională de Integritate susține că a luat în considerare cazuistica ANI confirmată de-a lungul timpului de organele competente în acest caz.

Pe de altă parte, ANI spune că Armand a fost informată de către inspectorul de caz la data de 22 iulie 2022 cu privire la declanșarea activității de evaluare, fiindu-i aduse la cunoștință drepturile cu privire la consultarea dosarului pe tot parcursul activității de evaluare.

Pe 20 septembrie 2022, inspectorul de integritate a informat-o din nou pe Clotilde Armand cu privire la elementele identificate până la acel moment și a solicitat un punct de vedere privind situațiile de incompatibilitate și conflict de interese administrativ.

Pe 10 octombrie 2022, prin reprezentantul ales, Clotilde Armand a transmis ANI pe e-mail un punct de vedere cu privire la constatările inspectorului de integritate.

Totodată, Agenția susține că Armand nu a solicitat accesul la dosar sau prezența sa la sediul ANI.

Agenția Națională de Integritate a stabilit că primarul Sectorului 1 s-a aflat în conflict de interese și incompatibilitate și a sesizat Parchetul General în legătură cu săvârșirea infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane.

În exercitarea atribuțiilor de primar, Clotilde Armand a semnat dispozițiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului "Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție", finanțat din fonduri europene și care au produs un folos material pentru sine de 18.720 lei.