2 din 3 români consideră că programele online pentru îmbunătățirea abilitaților de relaționare cu ceilalți sunt necesare în această perioadă, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Întrebați în ce măsură consideră că sunt necesare pentru ei în această perioadă programele de dezvoltare personală, 2 din 3 români au menționat programele online pentru îmbunătățirea abilităților de relaționare cu ceilalți. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, dintre aceștia, tinerii ar fi foarte interesați de astfel de programe, milenialii fără partener selectând această opțiune în proporție de 66%, iar tinerii profesioniști în proporție de 64%. Este de înțeles preocuparea lor pentru dezvoltarea abilitaților sociale, având în vedere contextul COVID-19 care a afectat foarte mult modul în care relaționăm unii cu ceilalți. Pentru tineri, distanțarea socială a apărut într-un moment al vieții lor în care socializarea era printre cele mai importante aspecte. De aceea, ei simt nevoia de a-și îmbunătăți relațiile cu ceilalți.

Totodată, 71% dintre familiile tradiționale și 68% dintre familiile moderne și-au exprimat interesul pentru programele online de îmbunătățire a abilităților de relaționare. Noul context cere noi abilități și competente, iar oamenii încearcă să găsească metode de a se dezvolta în acest sens.

Descoperirea punctelor forte, setarea obiectivelor și a planului de acțiune în carieră sau în viața personală

Milenialii fără partener și tinerii profesioniști se arată cei mai interesați de niște programe care să îi ajute atât în dezvoltarea personală, cât și în cea profesională (73%, respectiv 71%). Pentru aceștia este important să își descopere punctele forte, să își seteze obiective și să își stabilească un plan de acțiune în carieră, dar și în viața personală. Fiind la începutul carierei lor și învățând treptat ce înseamnă viața de adult, tinerii și-ar dori să poată descoperi toate acestea cu ajutorul unor programe dedicate la care să participe online. Piața de muncă este tot mai competitivă, mai ales în contextul pandemiei, astfel încât, tinerii vor să își crească șansele de succes.

Femeile sunt cele care se arată mai preocupate de dezvoltarea lor, selectând în proporție de 68% această opțiune, comparativ cu 58% dintre bărbați.

Conform Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate din maturii fără partener (52%) sunt preocupați de același lucru și consideră utile astfel de programe. Deși au un procent mai scăzut, comparativ cu celelalte segmente, aproape jumătate dintre seniorii pensionari (48%) ar fi interesați, la rândul lor, să participe la un program care să îi ajute să își descopere punctele lor forte. Chiar dacă nu mai sunt activi pe piața de muncă, curiozitatea îi poate îndemna pe aceștia să se redescopere personal.

Ședințe de coaching 1 la 1 pentru depășirea blocajelor și a credințelor limitativeJumătate dintre respondenți au afirmat că le-ar fi necesare ședințele de coaching 1 la 1.

Dintre aceștia, 56% dintre familiile tradiționale, urmate de 51% dintre familiile moderne și jumătate din milenialii fară partener consideră că i-ar ajuta aceste ședințe pentru depășirea blocajelor și a credințelor care le limitează dezvoltarea. Observăm în majoritatea segmentelor nevoia de autodepășire și de îmbunătățire a propriei persoane. În schimb, maturii fără partener, se arată mai puțin interesați de astfel de ședințe de coaching, doar 37% dintre aceștia optând pentru această variantă.