Persoanele care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemia de COVID-19 vor beneficia, începând de marți, de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021.9081, potrivit Agerpres.

Peste 40 de psihoterapeuți voluntari sunt implicați în proiectul demarat și coordonat de Ministerul Sănătății, în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech, și Vodafone România.Psihoterapeuții implicați în proiect vor prelua apelurile, de luni până sâmbătă, în intervalul 12,00 - 20,00, printr-o centrală virtuală - Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.

"Avem o tensiune cu care ne confruntăm la nivel individual și la nivelul societății. Resimțim cu toții oboseală, confuzie, câteodată furie. (...) OMS vorbește chiar despre epidemie paralelă și folosește termenul acesta atunci când vorbește despre deteriorarea sănătății mintale în rândul populației. Într-adevăr, unul dintre efectele pandemiei este reducerea accesului la servicii de sănătate mintală în România și în mai toate țările de pe glob. (...) Este important să vorbim despre sănătatea noastră mintală la fel cum vorbim despre sănătatea noastră fizică. În termen de sănătate publică, principalul impact psihologic al pandemiei este o rată ridicată de stres și anxietate. (...) Este important când ne simțim copleșiți să apelăm la experți, la psihoterapeuți. Și linia telefonică de sprijin psihologic pe care o lansăm astăzi împreună va fi tocmai asta - o soluție de sprijin pentru orice român afectat de pandemie. (...) Linia de sprijin psihologic este doar un pas pentru sănătatea mintală a românilor într-o perioadă foarte grea", a declarat ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, într-o conferință de presă.

Președintele Asociației de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România, Anca Dobrean, a subliniat că sănătatea mentală este la fel de importantă ca și sănătatea fizică, iar COVID-19 reprezintă un factor de stres atât pentru pacienți, cât și pentru familiile acestora, pentru personalul medical și de îngrijire, pentru angajatori și salariați, pentru copii, părinți, profesori.

"Provocările, dificultățile și nesiguranța asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilități cu impact direct asupra sănătății mentale a populației, rata problemelor emoționale și comportamentale fiind în creștere în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfășurăm activitățile zilnice, asupra sănătății fizice și asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducația și suportul psihologic sunt esențiale pentru a-i susține pe cei în dificultate. În condițiile în care accesul la serviciile de sănătate mentală este limitat, APCCR, cu sprijinul partenerilor, și prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de liberă practică, își oferă expertiza în beneficiul comunității prin oferirea gratuită a suportului psihologic telefonic, contribuind la reducerea efectelor pandemiei asupra sănătății mentale și creșterea calității vieții persoanelor aflate în dificultate", a declarat Dobrean, potrivit unui comunicat de presă.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, a amintit că această instituție de învățământ superior, prin clinica sa de psihologie și în colaborare cu o serie de organizații profesionale, a oferit un suport constant populației în perioada de pandemie.

"Pandemia de COVID-19 a destabilizat societatea și ne-a pus la încercare pe toți, atât din punct de vedere profesional, cât și personal. În situația actuală sprijinul moral și emoțional este esențial, în special pentru cei mai afectați de această criză. Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societății și, de aceea, ne-am mobilizat resursele punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui. La Vodafone, știm că aceste două elemente cheie aduse împreună, tehnologia și spiritul uman, pot genera cea mai mare schimbare în bine și pot crea un viitor mai bun pentru toți", a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, citată în comunicat.