O nouă linie de finanțare Stars4Media NEWS are termenul-limită 30 iunie. Ce urmărește programul a punctat Conferința #Media4Europe Media Transformation & Democracy Building.

În conferința #Media4Europe Media Transformation & Democracy Building - Second Edition Stars4Media Awards au fost prezentate mai multe programe de finanțare disponibile pentru jurnalism. Independența mass-media este vitală pentru societățile pașnice și democratice - arată una dintre concluziile conferinței.

Stars4Media NEWS s-a derulat din 2020 și intră în a treia ediție, cu termen limită pentru depunerea candidaturilor la 30 iunie. Detalii despre competiția recent lansată.

„Nu avem nevoie de subvenții pe termen scurt sau de ajutor rapid de urgență, ci de modele viabile de afaceri”

Principalele idei

 
  • Inovare și transformare: Věra Jourová, vicepreședintele Comisiei Europene, prezentă la conferința #Stars4Media a spus că inovarea și transformarea digitale sunt esențiale pentru sector, pe termen lung, și că Uniunea Europeană investește în acestea.
  • Mass-media, serviciu esențial: Joanna Krawczyk, președintele Fundației Gazeta Wyborcza, a subliniat că „Ultimii ani au arătat că mass-media independente reprezintă un serviciu esențial". Dna Krawczyk, care este și președinte a Alianței Ziarelor Europene (inclusiv El Pais, Die Welt, La Repubblica, Le Figaro, Le Soir, Tribune de Geneve și TagesAnzeiger) a subliniat: „[…] programe precum Stars4Media, care susțin reziliența și independența sectorului, sunt cruciale pentru a permite sustenabilitatea afacerii sale și pentru a recâștiga încrederea publicului
  • Nu intervenții pe termen scurt, ci modele viabile de afaceri: Christophe Leclercq, fondatorul EURACTIV și președintele MediaLab-ului european: „Nu avem nevoie de subvenții pe termen scurt sau de ajutor rapid de urgență, ci de modele viabile de afaceri.”

Reflectând același spirit, Paolo Cesarini, membru al consiliului de administrație al Fondului European de Informare și Mass-media, a explicat:

 

„Democrația și pluralismul media nu pot fi luate de la sine înțelese, nici măcar în societățile occidentale. Războiul din Ucraina arată că mass-media independente sunt vitale pentru societățile pașnice și democratice. Există o nevoie clară de diversificare a instrumentelor de finanțare pentru a ajuta sectorul media de știri să navigheze în revoluția digitală fără a compromite standardele etice jurnalistice și independența editorială”.

Renate Schroeder, director al Federației Europene a Jurnaliștilor (EFJ) și membru al juriului Stars4Media, a declarat: „Stars4Media m-a făcut să sper. Mi-a arătat cum tinerii din toată Europa sunt motivați să aducă diversitatea în redacție, să implice publicul, să încerce noi forme de povestire și jurnalism și să realizeze importanța jurnalismului local”.

EFJ conduce în prezent un program paralel, proiectul de jurnalism de investigație transfrontalier local - Local Cross-Border investigative journalism project.

Max von Abendroth, fost CEO al organizației-umbrelă europeană pentru donatori și fundații, Dafne: „Filantropia înseamnă folosirea resurselor private pentru binele public. Astăzi, filantropia se confruntă cu bariere legale care fac dificilă și costisitoare donarea transfrontalieră în cadrul UE. În plus, având în vedere că mass-media și jurnalismul nu sunt recunoscute ca organizații de caritate, acest lucru adaugă o altă barieră legală pentru ca fundațiile să finanțeze mass-media și jurnalismul”.

Lars Boering, directorul Centrului European de Jurnalism, a subliniat importanța impactului. „În Stars4Media, ceea ce contribuim este să lucrăm la impact. O mulțime de programe și proiecte care sunt derulate se concentrează pe atingerea obiectivelor, dar nu este singurul lucru. Schimbarea reală are loc atunci când criteriile de impact sunt îndeplinite și viziunea programului este realizată”, a remarcat domnul Boering.

Impactul și sustenabilitatea au fost elementele-cheie pentru a selecta câștigătorii Stars4Media în a doua ediție.

În cadrul sesiunii de premii, Cătălina Dumbraveanu, manager de proiect VUB & Stars4Media, a declarat: „Privind în urmă, este impresionant să vedem ce au reușit să realizeze beneficiarii noștri în doar patru luni, de la a da glas poveștilor nespuse până la diversificarea liniilor de venituri. Suntem entuziasmați și curioși să vedem următoarea serie de beneficiari, care vor avea la dispoziție aproape zece luni pentru a da viață inovațiilor, având la dispoziție, deopotrivă, mai multă finanțare și mai mult coaching.”