World Vision România: 56% dintre elevi nu își continuă studiile după terminarea ciclului gimnazial
În mediul rural, 88% dintre adulți au absolvit cel mult o școală postliceală, iar 80% dintre părinți își doresc ca în viitor copilul lor să își continue studiile la liceu.
Cu toate acestea, aceste lucruri rămân pur și simplu dorințe, în contextul în care 56% dintre elevi nu își continuă studiile după terminarea ciclului gimnazial, din cauza situației materiale precare în care se află.
De asemenea, conform studiului World Vision Bunăstarea copiilor din mediul rural, 2022, de la școala primară la gimnaziu, scade ponderea ajutorului la teme oferit copilului de către familie. Crește, de asemenea, ponderea cazurilor în care copilul pur și simplu nu primește deloc ajutor în rezolvarea temelor.
O proporție foarte mică de copii au resurse pentru a apela la meditatori. Totodată, 88% dintre copiii de școală primară și 73% dintre copiii de gimnaziu nu au mers niciodată în tabără.
Fundația World Vision România și Penny România oferă elevilor din mediul rural posibilitatea de a-și continua studiile după terminarea ciclului gimnazial, prin programul Vreau în clasa a 9-a. Penny sprijină 70 de elevi din mediul rural din județele Bacău, Buzău, Dolj și Ialomița, facilitându-le parcursul în învățământul liceal și oferindu-le oportunitatea de a accesa studii universitare și de a se integra profesional în viitor.
"Desfășurăm programul Vreau în clasa a 9-a de peste 14 ani pentru a diminua discrepanțele de oportunități între elevii din zonele rurale și cei din mediul urban. Obiectivul nostru este să susținem adolescenții proveniți din familii cu resurse limitate să își continue studiile liceale și să își urmeze pasiunile și chiar să se înscrie la facultate. Mulțumim tuturor partenerilor noștri care au înțeles că merită să investească în educația copiilor și că au puterea de a schimab destinul unui copil din mediul rural”- a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv, World Vision România.
"Promovarea educației și dezvoltarea copiilor și a tinerilor este o parte integrată a strategiei noastre de CSR și un obiectiv important pentru misiunea și identitatea businessului nostru. Buna colaborare alături de partenerii noștri World Vision România ne permite să acționăm acolo unde este cea mai mare nevoie de sprijin: în comunitățile de elevi din zonele rurale, pentru ca aceștia să aibă șanse mai bune la educație și la formare profesională. Ne bucurăm de fiecare dată când avem vești bune de la elevii din program, pentru că știm că și noi am fost alături de ei”- Roxana Bălașa, Specialist Penny România.
Conform studiului, 4 din 10 copii nu participă la nicio activitate extrașcolară, iar 73% dintre copiii de gimnaziu nu au mers niciodată în tabără. Astfel, 55 de bursieri PENNY au fost foarte norocoși, având oportunitatea de a participa la tabăra de vară desfășurată în cadrul programului, pentru mulți dintre ei fiind pentru prima dată când merg într-o tabără.
Comentarii