Producătorul german Volkswagen a impus termenul de 30 noiembrie pentru angajații care au informații legate de falsificarea testelor privind emisiile de carbon pentru diesel.
Autoritatea germană de reglementare în domeniul auto va efectua o serie de teste pe mai bine de 50 de modele de autovehicule cu motoare diesel, fabricate sub 23 de branduri auto diferite.
Ponderea posesorilor de mașini Volkswagen care au încredere în acest brand a scăzut cu opt procente în octombrie 2015 față de nivelul din 2013, conform unei cercetări făcute de firma D&D Research.
Autoritatea germană de supraveghere în domeniul auto KBA a anunțat că a solicitat Volkswagen să recheme în service 2,4 milioane de mașini, potrivit Reuters.
Constructorul german Volkswagen a anunțat autoritățile americane că modelele diesel pe care urma să le lanseze în 2016 au instalată o altă aplicație software suspectată că ar permite manipularea testelor de emisii.
Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru cele 105.303 mașini inventariate ca fiind cu probleme se ridică la peste 30 de milioane de euro (circa 123,6 milioane de lei), potrivit unor surse citate de Agerpres.
Posesorii de autovehicule Volkswagen pot verifica pe internet, inclusiv din România, dacă motorul mașinii lor are instalat soft-ul modificat pentru emisiile poluante.
Grupul german Volkswagen a recunoscut că opt milioane de vehicule comercializate pe piețele din Uniunea Europeană sunt echipate cu soft-ul care modifică nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel.
Manipularea emisiilor poluante ale autovehiculelor Volkswagen s-a soldat chiar cu victime omenești, numărul acestora fiind între cinci și douăzeci pe an în SUA, în ultimii câțiva ani, potrivit unei analize Associated Press.
Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărți de identitate pentru autovehiculele cu toate mărcile grupului Volkswagen echipate cu motoare Euro 5, pe fondul scandalului legat de emisiile poluante.
Aproximativ 700.000 din cele 11 milioane de motoare diesel implicate în scandalul emisiilor de la Volkswagen au fost fabricate de Seat, subsidiara spaniolă a grupului, potrivit Reuters.
Obișnuiți cu stilul său neconvențional, nu trebuie să fie de mirare că președintele argentinian Javier Milei, după o zi intensă plină de întâlniri s-a lăsat dus de val la un post de televiziune din Italia, relatează RAI News.
Uniunea Europeană nu pregătește un „pașaport de carbon” sau alte inițiative prin care să restricționeze libertatea de mișcare a cetățenilor, așa cum s-a vehiculat pe site-uri și publicații din România și din Republica Moldova.
Propaganda pro-Kremlin pe Facebook se manifestă și prin comentarii identice puse de un număr limitat de utilizatori, așa-zișii "troli”, conform global-focus.eu.