CJUE a dat câștig de cauză României și altor state, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operațional din statul de stabilire.
România a sesizat Curtea de Justiție a UE cu o cerere privind suspendarea aplicării dispoziției din Pachetul Mobilitate I care instituie obligația întoarcerii vehiculului la unul dintre centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare.
La Grefa Curții de Justiție a Uniunii Europene au fost depuse joi cereri privind intervenția statului român în 12 acțiuni în anularea unor dispoziții din Pachetul Mobilitate I, introduse de Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria.
Guvernul României a sesizat vineri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acțiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită autorităților române și Comisiei Europene clarificări urgente privind prevederile Pachetului Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20 august.
Deputații români din Parlamentul European cer Guvernului să facă demersurile necesare pentru a ataca la Curtea de Justiție a Uniunii Europene actele legislative incluse în Pachetul Mobilitate I, care afectează interesele transportatorilor din est.
Autoritățile române consideră că restricțiile din versiunea finală a Pachetului Mobilitate I vor afecta funcționarea pieței interne și activitatea de transport rutier în Uniune, precum și îndeplinirea obiectivelor de mediu ale UE.
Comisarul european pentru transporturi a salutat adoptarea noii legislații europene privind transportul rutier, dar avertizează că anumite elemente din cele trei directive ar putea ridica probleme de mediu.
Parlamentul European a adoptat cele trei propuneri de directive care formează Pachetul Mobilitate, în forma agreată de Consiliu, dar care nu este pe placul României și a altor state din Europa de Est.
O parte dintre noii membri UE consideră că prevederile Pachetului Mobilitate sunt disproporționate și afectează negativ competitivitatea companiilor din sectorul transportului rutier.
Consiliul UE a adoptat marți Pachetul Mobilitate, care aduce schimbări majore în sectorul transportului rutier din Uniune. Statele estice, inclusiv România, consideră că sunt dezavantajate de modificările din acest pachet legislativ.
Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns PE și negociatorii Președinției finlandeze.
Experții în securitate cibernetică invitați în cadrul webinarului “Riscurile Cibernetice: de la amenințare, la soluții”, care a avut loc miercuri, estimează atacurile cibernetice care au loc zilnic la o valoare de 8,44 trilioane de dolari.
Obișnuiți cu stilul său neconvențional, nu trebuie să fie de mirare că președintele argentinian Javier Milei, după o zi intensă plină de întâlniri s-a lăsat dus de val la un post de televiziune din Italia, relatează RAI News.
Uniunea Europeană nu pregătește un „pașaport de carbon” sau alte inițiative prin care să restricționeze libertatea de mișcare a cetățenilor, așa cum s-a vehiculat pe site-uri și publicații din România și din Republica Moldova.