SUA și-au redus constant dependența de importurile chineze încă din 2018.În contrast,UE a menținut sau chiar și-a crescut dependența de China,ceea ce ar putea duce la posibile conflicte în privința politicilor de securitate naționale între UE și SUA.
Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu o încetinire a vânzărilor de vehicule electrice (EV) și o concurență acerbă din China. Euractiv i-a contactat pe deputați din țările producătoare de mașini pentru a-i întreba ce
Afacerea provoacă mult zgomot în Germania, unde ea ar putea rearanja cărțile între motoarele electrice și termice și ar putea readuce Europa pe locul cuvenit.
În 2023, în UE au fost înmatriculate 1,5 milioane de autoturisme noi electrice, ridicând numărul total la 4,5 milioane, adică o creștere de 48,5% comparativ cu 2022, când numărul total era de 3 milioane, conform Eurostat.
Bruxelles-ul acuză Beijingul că acordă producătorilor de mașini subvenții uriașe care duc la prețuri scăzute artificial și la concurență neloială, informează euronews.com.
Călătoria cu mașina electrică în Europa necesită o planificare atentă. În Bulgaria și România există în medie 1,2 stații de încărcare la 100 km, potrivit Trud.
Cu o zi înainte de aplicarea preliminară a tarifelor la mașinile electrice din China, care va avea loc joi, principalul lobby-st al industriei auto germane, VDA, a cerut UE să retragă tarifele, argumentând că acestea vor face mai mult rău decât bine
O investigație a Comisiei Europene a concluzionat, cu titlu provizoriu, că lanțurile valorice ale vehiculelor electrice din China beneficiază de subvenții neloiale.
Guvernul a adoptat marți o OUG prin care întreprinderile mici și mijlocii și domeniul HoReCa își vor putea asigura energia necesară prin instalarea de panouri fotovoltaice și de stații pentru vehiculele electrice.
Mașina electrică ”Made in Cluj”, prezentată publicului acum 6 luni de zile, este expusă zilele acestea la Romexpo, în București, unde are loc Congresul PPE.
Popularii europeni vor ca Green Deal să devină o afacere, asta însemnând, printre altele, ca mașinile electrice să nu mai fie produse în China, ci în Europa.
Numărul autoturismelor doar pe baterie în țările UE a crescut cu 55% față de 2021. Numărul total de mașini a ajuns la 253 de milioane, potrivit cotidianului grecesc Kathimerini.
Obișnuiți cu stilul său neconvențional, nu trebuie să fie de mirare că președintele argentinian Javier Milei, după o zi intensă plină de întâlniri s-a lăsat dus de val la un post de televiziune din Italia, relatează RAI News.
Uniunea Europeană nu pregătește un „pașaport de carbon” sau alte inițiative prin care să restricționeze libertatea de mișcare a cetățenilor, așa cum s-a vehiculat pe site-uri și publicații din România și din Republica Moldova.
Propaganda pro-Kremlin pe Facebook se manifestă și prin comentarii identice puse de un număr limitat de utilizatori, așa-zișii "troli”, conform global-focus.eu.