84% dintre cetatenii romani intervievati pentru Eurobarometrul publicat astazi, 6 iunie, de Comisia Europeana nu au apelat la nicio autoritate sau organizatie pentru ajutor in privinta drepturilor consumatorilor. In plus, 60% nu au incredere in eficinta sistemului juridic pentru aceste probleme. Cei mai apreciati comercianti pentru respectarea acestor drepturi sunt in domeniul telefoniei mobile, pe cand furnizorii de internet si bancile sunt considerati ca nu respecta aceste drepturi in mare masura sau deloc.

"In 2012 a fost lansata in Romania o campanie de constientizare privind drepturile consumatorilor.  Eurobarometrul publicat astazi arata ca aceasta campanie a avut un efect pozitiv semnificativ.", a declarat comisarul european pentru protectia consumatorilor, Neven Mimica, vineri, 6 iunie, la Bucuresti. 

 
Totusi, dintre problemele care persista se remarca faptul ca 2/3 dintre cetateni au declarat ca au putina incredere in sistemul juridic pentru a aplica drepturile consumatorilor.

Vezi prezentarea integrala a Comisarului European Mimica - aici

Vezi sondajul eurobarometru integral, publicat de Comisia Europeana, aici

Ioana Morovan