La Telefonul Copilului s-au înregistrat, anul trecut, 4.565 de situații de abuz asupra copiilor, abuz de tip bullying, violență în familie și discriminare, în creștere cu 45,24% față de 2015.

Forma de abuz preponderent întâlnită este agresiunea fizică, prezentă în 1.877 de cazuri, cu 46,75% mai multe față de anul 2015, conform bilanțului pe anul trecut al Asociației Telefonul Copilului.

Cea mai sesizată formă de abuz a fost molestarea fizică - 37,32% dintre cazuri, urmată de abuzul emoțional - 25,93% și neglijarea - 24,11%.

Cele mai multe cazuri de abuz - 65,71% - au fost în familie, 17,39% s-au petrecut în familie extinsă, în asistență maternală sau în centrul de plasament, 11,05% în spațiul public și 5,85% în mediul școlar.

Părinții au fost agresorii copiilor în 72,96% dintre cazuri. 

Față de 2015, la 116111 - Telefonul Copilului au crescut, anul trecut, cu 33,71% numărul de apeluri. 


"Numărul cazurilor de abuz înregistrate la Telefonul Copilului a crescut constant, iar acest lucru nu face decât să oglindească problemele în continuă creștere în societatea românească. Faptul că din ce în ce mai multe persoane au încredere să apeleze 116 111 și să raporteze abuzuri asupra copiilor este de bun augur și semnifică faptul că mentalitățile s-au schimbat și că nu mai trăim aceeași resemnare în fața suferinței, mai ales din partea copiilor”, a declarat Cătălina Surcel, directorul executiv al Asociației Telefonul Copilului.

”Totuși, luna aceasta se împlinesc 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, moment în care constatăm că aderarea a condus mai mult la alinierea legislației naționale la cea europeană și mai puțin, însă, la modalități concrete de aplicare a acesteia. Mai mult decât atât, la nivel social, abuzurile la adresa oricărei persoane, copil sau nu, ar trebui să se lovească de toleranță zero", a subliniat Cătălina Surcel.