Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că vrea să preia construcția Șoselei de Centură a Bucureștiului de la Ministerul Transporturilor. Pentru finalizarea lucrărilor este nevoie de peste 250 de milioane de euro, scrie HotNews.ro.

La această sumă se mai adaugă și sumele necesare pentru întreținere și deszăpezire, însă marea problemă ar fi acea a finanțării construcției, arată analiza HotNews.ro.

Primăria ar putea să aloce fondurile necesare, însă rămâne problema finanțării, pentru că la Ministerul Transporturilor centura va fi făcută pe fonduri europene nerambursabile, pe când în administrarea Primăriei șoseaua ar ajunge, cel mai probabil, să fie finanțată doar din bugetul local.

Dincolo de dilemele costurilor si a finatarii, mai exista discutia daca Primaria Capitalei poate gestiona un asemenea proiect complex, in conditiile in care proiecte mai mici din Bucuresti sunt blocate si au avut intarzieri foarte mari - Pasajul Ciurel sau Pasajul Piata Sudului. Reamintim ca Bucurestiul este ultima mare capitala europeana fara o sosea de centura moderna.

In acest moment, traficul rutier pe o mare parte a centurii ocolitoare este un cosmar atat pentru automobilisti, cat si pentru transportatori, din cauza ca circulatia se desfasoara pe un singur fir pe sens. La peste un sfert de secol de la Revolutia anticomunista, in jurul Capitalei se circula in conditii inumane, ceea ce duce la pierderi economice uriase, dar si la o poluare cu mult peste limite. Soseaua de Centura a Capitalei este cel mai aglomerat si tranzitat drum din Romania. 

Citiți restul articolului pe HotNews.ro.