Uniunea Europeana intentioneaza sa interzica masinile pe combustibil poluant in orasele europene pana in 2050
Masinile vor fi interzise in marile orase din Europa pana in 2050, potrivit unui plan draconic al UE de reducere a emisiilor de CO2 cu 60% in urmatorii 40 de ani. Comisia Europeana a prezentat, luni posibilitatea impunerii unei "zone unice europene de transport", menita sa produca "o schimbare profunda in modelele de transport pentru calatori", pana in 2050.
Siim Kallas, comisarul european pentru Transporturi a insistat ca directivele Bruxelles si noile taxe ar putea fi folosite pentru a forta oamenii sa renunte la masini si sa utilizeze mijloace alternative de transport, relateaza cotidianul britanic Daily Telegraph. "Asta inseamna interzicerea masinilor alimentate conventional in marile centre europene", a precizat comisarul.
Comisarul european a negat ca planul UE de a reduce cu pana la 50% utilizarea autoturismelor in urmatorii 20 de ani, inainte de o interdictie totala in 2050, va limita mobilitatea personala sau va reduce competitivitatea economica a Europei.
"Putem rupe dependenta sistemului de transport de combustibil conventional, fara a sacrifica eficienta si a compromite mobilitatea", a afirmat Kallas.
In randul obiectivelor stabilite de strategia CE se numara si ca pana in 2050, majoritatea operatiunilor de transport de calatori pe distante medii (incepand cu 300 km) ar urma sa se efectueze pe calea ferata. 50% din transportul de persoane si de marfa pe distante medii ar urma sa fie transferat dinspre calea rutiera inspre calea feroviara si cea maritima/fluviala.
Pana in 2030, 30% din transportul rutier de marfa pe distante mai mari de 300 km ar urma sa se faca pe calea rutiera sau pe cea maritima/fluviala, iar in 2050 acest procent ar urma sa depaseasca 50% si tot pana la acea datas e propune conectareaa tuturor aeroporturilor primare la reteaua feroviara, de preferinta la reteaua de mare viteza.
Pana in 2050 se doreste atingerea unui nivel de 40 % la utilizarea in aviatie a combustibililor care genereaza emisii de carbon reduse ; Tot pana in 2050, reducerea cu 40% a emisiilor de CO2 ale UE generate de combustibilii din transportul maritim.
Pana in 2020 se propune modernizarea completa a sistemului de control al traficului aerian pentru realizarea cerului unic european; se va realiza finalizarea Spatiului aerian european comun, acoperind 58 de tari si un miliard de locuitori.
Strategia propune de asemenea, transferul a 50% din transportul interurban de persoane si marfuri pe distanta medie dinspre transportul rutier catre transportul feroviar si maritim/fluvial si o reducere totala de 60% a emisiilor din sectorul transporturilor pana la jumatatea secolului.
Catalina Ciociltan
de Dorin 29 Mar 2011 16:10
Bravo! In conformitate cu bunele recomandari ale Bancii Mondiale, noi inchidem liniile de cale ferata, iar in Bucuresti darimam cladiri istorice pentru a face loc jeep-urilor de neam prost!.
de Serpico 29 Mar 2011 16:37
Europa se pregateste amplu sa foloseasca intensiv caile ferate, in vreme ce romanii desfiinteaza liniile si investesc masiv in beemveuri second hand inmatriculate in Bulgaria! suntem in rand cu lumea, ce sa mai zic...
de EUPro 29 Mar 2011 21:33
Adica...in orase va fi doar transport public? Sau ne vom deplasa mai mult cu bicicletele?
Nu de alta, dar sa stim daca ne mai chinuim sa luam carnet de conducere...
Ideea este foarte indrazneata, dar destul de radicala, de aceea ne cam indoim de succesul aplicarii masurilor necesare. Ideile bune sfarsesc repede...
de Niculae R. Dobrogea 30 Mar 2011 14:38
Daca jumatate din cele 85% dintre autorurismele care circula cu doar un pasager(soferul), ar avea macar 2 pasageri si daca jumatate din masinile 4x4 si-ar convinge soferii sa circule cu automobile mai neconsumatoare de cancerigene, reducerea de 50% s-ar putea realiza incepand de maine. Cum sa ai asemenea pretentie in fata fuduliei ?
Presedinte eco-Civica
Niculae Radulescu-Dobrogea