Cetățenii Municipiului București care au achitat în avans contravaloarea tarifului de acces și circulație pentru Vignieta Oxigen pot depune, începând de luni, cererile pentru rambursarea sumelor plătite.

Restituirea taxei se va face către cetățenii care au cumpărat Vignieta Oxigen, indiferent de tipul de vignieta achiziționată, fiind exceptată perioada în care documentul de instituire a taxei a fost în vigoare (HCGMB 539/2019), respectiv 1 ianuarie – 22 martie, iar termenul de restituire este 30 de zile lucratoare de la data depunerii solicitarii.

Citește și: Taxa Oxigen: Firea se spală pe mâini și dă vina pe bucureșteni că nu-și doresc măsuri antipoluare

Sumele aferente Vignietei Oxigen vor fi rambursate în baza unei cereri de restituire, care va putea fi depusă astfel:

-  electronic la adresa de e-mail: office@aspmb.ro, cu precizare în subiectul mesajului: "Cerere de restituire vignieta Oxigen”;

-  fizic, la sediul Administrației Străzilor București;

-  prin poștă, cu scrisoare recomandată de primire.

Cerererile de restituire pot fi descărcate de pe site-ul Administrației Străzilor București, https://aspmb.ro/wp-content/uploads/2020/09/Restituire-Taxa-Oxigen.pdf  și vor fi însoțite de următoarele documente: copie a cărții de identitate, copie a certificatului de înmatriculare a vehiculului, care va purta înscrisul "conform cu originalul" și semnătura, copie a documentului de plată.

Banii vor fi rambursați prin acceași modalitate prin care s-a efectuat plata.

+++

Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, iar din martie urmau să se aplice amenzile pentru cei care nu îndeplineau condițiile. Autoturismele a căror normă de poluare este Non euro, Euro 1 și Euro 2 urmau să fie interzise complet în zona centrală a Bucureștiului, iar acestea mai puteau circula pe restul arterelor doar dacă șoferii își vor achiziționau vinieta Oxigen.

Citește și: PMB justifică taxa pentru accesul auto: Bucureștiul, al șaselea cel mai poluat oraș din Europa

Autoturismele cu motorizare Euro 3 și Euro 4 puteau circula prin centrul Capitalei doar în urma achiziționării vinietei. Cei care nu aveau să fie afectați de restricții urmau să fie șoferii mașinilor Hibrid, Electrice, Euro 5 și Euro 6, dar și motocicletele.

Pe 25 martie, primarul Capitalei a anunțat că renunță la taxa Oxigen și i-a acuzat pe bucureșteni că nu-și doresc măsuri antipoluare și restricții de trafic.

Ulterior, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că nu ar mai avea curaj acum să vină cu o propunere de genul vinietei Oxigen.

„E un regret că nu s-a putut accepta proiectul Oxigen. Proiectul a fost retras, am renunțat el. Dacă vreodată populația îl va accepta, probabil va fi altcineva care îl va implementa. Vă dați seama că eu acum nu mai am curaj să vin cu astfel de propuneri, după ce posibilii mei contracandidați la primărie au răbufnit contra acestui proiect, deși știau că e bun și se practică pe scară largă în Europa”, a declarat Gabriela Firea.