Peste 40 de liceeni de la Liceul de Arte „Bălașa Doamna" au participat la un atelier civic aplicat, urmat de o dezbatere la care au fost invitați Victor Bucuroiu și Dan Dincă de la Inspectoratul de Poliție Dâmbovița .

Liceul de Arte „Bălașa Doamna” Târgoviște, județul Dâmbovița (liceu)

Liceenii de la Bălașa Doamna au avut un program încărcat la „Școala Altfel”, iar în timpul unui atelier cu invitați și dezbateri au identificat probleme din comunitate, precum și din anturajele lor, care ar avea nevoie de inițiative și acțiuni concrete. 

Nevoi identificate în/pentru comunitate

Violența și răspunsul la violență - cu sau fără agresori aflați sub influența alcoolului sau a altor substanțe: cum le prevenim, cum ne asigurăm că nu degenerează, care este cea mai bună strategie în fața unui individ violent. 

  • comportament vulgar/gesturi obscene însoțite sau nu de acțiuni ale unor potențiali agresori sexuali: cum ar trebui să procedeze tinerele în fața unor astfel de situații, cum pot fi reclamate, cum trebuie acționat.
  • Riscuri și acțiuni corecte în fața unor colegi, prieteni consumatori de droguri: ce facem când un prieten începe să consume și riscă să devină dependent, cum recunoaștem semnele consumului, ale depresiei, ale dependenței, cui ne adresăm, cum îl ajutăm, etc.

Soluții și acțiuni propuse de elevi > Acțiune civică: Informare și prevenție >Lecție deschisă: Martor, victimă, autor – limitele, pericolele și consecințele violenței și reacțiilor la violență

Lecție deschisă: Martor, victimă, autor – limitele, pericolele și consecințele violenței și reacțiilor la violență Polițiști de la Inspectoratul de Poliție Dâmbovița i-au însoțit pe elevi într-o discuție aplicată despre riscuri, pericole, consecințele violenței. 

Două din marile pericole ale vârstei – violența și replicile ei precum și alte pericole ale delincvenței juvenile – au fost în centrul discuțiilor lor și cel puțin o parte dintre teme este necesar să fie continuate.

O a doua inițiativă civică vine ca urmare a unei dezbateri susținute de două elevi de clasa XI-a legate de consumul de droguri, inclusiv jocuri de rol legate de cum ai putea să procedezi în cazul în care un prieten din anturajul apropiat este consumator și riscă sau devine dependent.

O solicitare adresată Centrului Antidrog Dâmbovița legată de o lecție informativă deschisă care să le prezinte periodic elevilor riscurile consumului de droguri, situații și reacții corecte în situații de supradoză, sevraj, consum accidental, deosebirea dintre diferite substanțe etc.

Elevii de la Moreni primesc răspuns de la primar la o interpelare făcută în Consiliul Local

Mai mult pe EurActiv »