Elevii au primit răspuns la o interpretare cu privire la situația câinilor vagabonzi, care apar inclusiv lângă unitățile școlare. Primarul s-a referit și la comportamentul cetățenilor, întrucât anumite practici trebuie corectate.

La 31 octombrie un grup de elevi a participat la ședința Consiliului Local, adresând o interprelare cu privire la câinii vagabonzi din oraș, inclusiv de lângă centrele școlare. vagabonzi. Primarul orașului Moreni, Constantin Dinu, a răspuns interprelării elevilor, arătând că primăria nu a autanasiat niciodată câini și că aceștia sunt strânși în adăpostul public și în cel privat, inclusiv cu participarea ONG-urilor. Primarul a spus că totdată este extrem de important comportamentul cetățenilor, pentru că dacă în continuare câinii sunt abandonați și continuă să fie hrăniți pe străzi, situația nu se va schimba.

Educația civică este necesară la orice vârstă și începe din școală.

Școala Gimnazială nr. 1 Moreni

În atelierul de educație civică de la Moreni la care au participat elevi de gimnaziu a fost indicată în mai multe situații nevoia de informare a elevilor legată de cum funcționează instituțiile publice locale și cum pot interacționa cetățenii cu ele.

Nevoi identificate de elevi

Ce fel de informații găsim pe site-urile instituțiilor publice și unde căutăm: pe ce sunt cheltuiți banii din taxele locale

Cum funcționează administrația locală - cine și ce face: de la primar la Consiliul local și de ce ar trebui să mă intereseze.

Ce putere au oamenii care lucrează în aceste instituții. Ce le pot cere și ce nu. Ce pot rezolva și ce nu pentru comunitate

Cum pot formula o petiție, reclamație, solicitare de informații Elevii de la școala nr 1 din Moreni au primit informațiile necesare cu privire la navigarea în site-ul instituțiilor publice, în interesul cetățeanului și, chiar dacă sunt încă la gimnaziu, au fost antrenați să poată urmări o ședință de consiliu local.

Acțiune civică: Elevii din Moreni au învățat să monitorizeze acțiunile consiliului local

Elevii au creionat un plan de acțiune pentru o participare ulterioară la ședința consiliului local. Ei învață instrumente esențiale în a ține răspunzătoare autoritățile pentru cheltuirea banului public.

Ei au învățat că atunci când vor împlini 18 ani ei vor putea formula petiții, lucru care este posibil chiar și de la vârste mai mici, cu sprijinul unui adult. Au învățat de asemenea că pot urmări online anumite ședințe și că este important să își formeze reflexul de a căuta informația și de a se asigura că nu dau crezare falsurilor, că nu le perpetuează și că pot face pe mici detectivi atât în raport cu informația, cât și cu aflarea sumelor cheltuite de autorități. 

Atelierul de educație civică și media: Elevii din Galați aleg să fie implicați

Mai mult pe EurActiv »